رییس شورای شهر مشهد: خاکسپاری مرحوم شجریان در شان استاد بود

مشهد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با تلاش مجموعه دستگاههای مختلف مراسم خاکسپاری پیکر مرحوم محمدرضا شجریان با انسجام و در شان آن استاد در مشهد برگزار شد.

محمد رضا حیدری در نشست روز دوشنبه شورای اسلامی شهر مشهد که با پخش تلاوت قرآن کریم با صوت مرحوم شجریان آغاز شد، افزود: پیش از مراسم خاکسپاری پیکر استاد شجریان نگرانیهایی وجود داشت اما با هماهنگی و انسجام، شرایطی فراهم آمد که این مراسم در آرامش کامل برگزار شود. 
وی ادامه داد: همچنین در این مراسم پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی رعایت زیرا همه اقدامات مدیریت شهری نیز بر همین مبنا بود. 
رییس شورای شهر مشهد در ادامه همچنین گفت: امروز فضای این شهر معطر به حضور پیکر تعدادی از شهدای مدافع حرم است که امنیت و آرامش را به ارمغان آورده‌اند.
وی همچنین به پیش‌رو بودن "روز جهانی استاندارد" اشاره و بیان کرد: حمایت از تولید ملی هدف مشترک تولیدکنندگان و نقش استاندارد در اصل رقابت‌پذیری و کیفیت‌بخشی به محصولات بسیار مهم است.
حیدری به فرارسیدن "هفته جهانی نابینایان" هم اشاره و اضافه کرد: مدیریت شهری در حوزه ارائه تسهیلات و شرایط برای این قشر اقداماتی انجام داده است.

وی ادامه داد: بطور مثال پارسال ۲۹۰ هزار مترمربع و امسال ۲۵۰ هزار مترمربع پیاده‌راه‌سازی ویژه نابینایان با بهره‌گیری از خطوط بساوایی در شهر مشهد انجام شده‌ است.
رییس شورای شهر مشهد همچنین ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری دهه پایانی ماه صفر گفت: رهنمودهای پیامبر اکرم (ص) در طول ۱۴۰۰ سال گذشته چراغ راه ما بوده و هست.

وی افزود: مدارا با مردم از اصول اساسی سیره نبوی است بنابراین میبایست با اتکا به این سیره پاک و نورانی بطور روزافزون در حفظ شعائر دین مبین اسلام اهتمام ورزید.
همچنین در جریان نشست رسمی امروز شورای اسلامی شهر مشهد، گروهی از قهرمانان ورزشی نابینا و کم‌بینای مشهدی در این محل حضور یافته و از سوی اعضای شورا مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha