فرماندار: دورهمی‌ها مهمترین عامل ابتلا به کرونا در همدان است

همدان- ایرنا- فرماندار همدان با بیان اینکه مهمانی و دورهمی با ۹۷۱ نفر ابتلا مهمترین عامل ابتلا به کرونا در این شهر اعلام شده است به مردم هشدار داد از هر گونه تجمع در منازل شخصی پرهیز کرده و هوشیار باشند.

حسین افشاری روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: در هفت ماه گذشته در بررسی‌های صورت گرفته و خوداظهاری بیماران و خانواده آنها مهمانی و دورهمی‌ها مهمترین عامل ابتلا به کرونا شناخته شد و مسافرت، بازار و حضور در فروشگاه‌ها و مراکز مذهبی به ترتیب عوامل دیگر طغیان کرونا در همدان اعلام شده است.

او خاطرنشان کرد: خانواده‌ها از دورهمی پرهیز کرده و از برپایی مجلس مختلف در منازل خود خودداری کنند تا شیوع بیماری کرونا کنترل شود. 

 فرماندار همدان با اشاره به اینکه در ۲ ماه گذشته ۹۹ نفر از کارکنان اداره ها و دستگاه های اجرایی استان در همدان گرفتار بیماری کرونا شده‌اند گفت: تا جایی که امکان دارد کارکنان دولت به دورکاری رفته اند و افراد دارای بیماری زمینه ای و زنان باردار به مرخصی رفته و اجباری برای حضور در محل کار ندارند. 

افشاری با اشاره به برپایی ۲۵ چادر مرکز توزیع ماسک با نرخ دولتی در سطح شهر گفت: ماسک با قیمت هزار و ۲۰۰ تومان با کمک بسیج اصناف توزیع می شود و این رقم در روزهای آتی به هزار تومان کاهش پیدا می‌کند. 

او با تاکید بر آسیب پذیری حاشیه شهر همدان افزود: در این مناطق رعایت مسائل بهداشتی ضعیف است و بر این مناطق تمرکز بیشتری داریم تا از شتاب گسترش بیماری کاسته شود. 

فرماندار همدان با تاکید بر ممنوعیت تجمع در آرامستانها خاطرنشان کرد: برای آیین خاکسپاری سقف ۲۰ نفر مصوب شده و ورود خودرو به باغ بهشت ممنوع است و از مردم می‌خواهیم با شکیبایی این موارد را رعایت کنند تا شرایط رو به بهبودی برود. 

افشاری از مردم خواست: مانند اوایل شیوع بیماری کرونا مشارکت کرده و در اجرای طرحها و دستورالعملها، مسوولان را یاری کنند تا همدان از شرایط قرمز عبور کرده و دوباره به وضعیت سفید برسد. 

او تاکید کرد: براساس بازرسی های صورت گرفته از ناوگان حمل و نقل درون شهری رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی در اتوبوس ها ضعیف است که تذکرهای لازم به این بخش داده شده است. 

فرماندار همدان نوبت دهی و کاهش ازدحام در کلینیک‌های دولتی، خصوصی و مطب ها را ضروری دانست و گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در مطب ها رو به بهبود است و بیماران به ویژه غیربومی‌ها باید در این زمینه دقت کافی داشته باشند.

افشاری با اشاره به ضرر و زیان فعالان بخش گردشگری افزود: حمل و نقل و گردشگری بیشترین آسیب را دیدند اما در این شرایط تندرستی مردم به وضعیت اقتصادی اولویت دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha