۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۱۰
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84074975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روزانه ۲۰۰ آزمایش ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری مثبت است

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: روزانه نتیجه آزمایش ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری مثبت اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، مجید شیرانی شامگاه سه‌شنبه در ستاد مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از یکم تا ۲۰ مهرماه جاری ۶ هزار و ۳۰۷ نمونه در چهارمحال و بختیاری گرفته شد که از این تعداد  سه هزار و ۳۰۶ نمونه برابر با ۴۹.۲ درصد مثبت بود و ۷۴ نفر جان خود را از دست دادند.
شیرانی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۷۳۳ واحد صنفی به‌علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری تعطیل شده‌اند.
وی یادآور شد: پیشنهاد می‌شود ساعت اداری در دستگاه‌های اجرایی و ساعت کاری مراکز جمعیتی و پرتردد کاهش و محدودیت‌ها در سطح بازار یابد و کلاس‌های آموزشی زبان از حضوری به غیرحضوری تبدیل و فرهنگ‌سازی اعمال محدودیت داوطلبانه اصناف و اتحادیه‌ها تقویت شود.
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد اظهار داشت: در ۶ جلسه اخیر ۷۸ مصوبه برای مقابله با ویروس کرونا مصوبه شده است که از این تعداد ۵۰ مصوبه اجرایی شده، هشت مصوبه اجرا نشده و ۲۰ مصوبه نیازمند ادامه و استمرار است.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha