۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 84075528
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ دانش‌آموز همدانی به مسابقات شطرنج مدارس کشور راه‌ یافتند

همدان- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان گفت: در سی و هفتمین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی مدارس کشور و در رشته شطرنج، ۲ دانش‌آموز همدانی به مرحله نهایی این مسابقات راه‌ یافتند.

عبدالله جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات شطرنج این دوره از رقابت‌ها برای نخستین بار به صورت غیرحضوری در بستر شاد به نام یادواره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

وی اظهار داشت: هفت تن از دانش آموزان شطرنج باز استان در دوره های تحصیلی متوسطه اول و دوم در سی و هفتمین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی مدارس کشورشرکت کردند.

جعفری عنوان کرد: این دانش آموزان که نفرات برتر رشته شطرنج در استان همدان بودند، در دو رده سنی الف و ب به مدت سه روز با دانش آموزان سراسر کشور به رقابت پرداختند که در پایان ۲ تن از دانش آموزان نخبه همدانی به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا فرصت برگزاری بسیاری از مسابقات ورزشی را از ما گرفته است، یادآورشد: در این وضعیت خاص فعالیت ها و مسابقات ورزشی برای دانش آموزان در فضای مجازی از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با همکاری فدراسیون ورزش دانش آموزی پیش بینی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ادامه داد: این مسابقه به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی با هدف حفظ پویایی و نشاط دربین دانش آموزان و همچنین انتخاب دانش آموزان برتر برای مسابقات قهرمانی کشور اجرا می شود.

وی افزود: این مسابقات از سوی دانش آموزان ورزشکار،دوستدار و حافظ محیط زیست با شعار «به امید خدا و با رعایت اصول بهداشتی کرونا را شکست می دهیم» نامگذاری شده است.

در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، افزون بر ۲۹۶ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه همدان تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha