۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84078729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ظرفیت بخش کرونای بیمارستان هاجر شهرکرد تکمیل شده است

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل اینکه بیماران بدحال سایر شهرستان‌های استان به بیمارستان هاجر منتقل می‌شوند، این مرکز درمانی کماکان با همه ظرفیت خود در حال فعالیت است و بخش‌های ویژه و عادی آن پر از بیمار شده است.

مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بیمارستان هاجر از سناریوی اول (تجهیز بخش‌های کرونا) عبور کردیم و هم‌اینک مطابق با سناریو دوم (تجهیز سایر بخش‌های بیمارستان) اقدام به بستری بیماران می‌کنیم و امید که مجبور نباشیم خدمات سایر بیماران را در این بیمارستان تعطیل کنیم.

وی ادامه داد: در صورتی که تعداد بیماران کرونایی از سناریو دوم، بیشتر شود مجبور به استفاده از ظرفیت سایر بیمارستان‌های شهرستان شهرکرد مثل بیمارستان تامین اجتماعی یا بیمارستان‌های بخش خصوصی خواهیم بود.

شیرانی تصریح کرد: طی ۱۵ روز گذشته روند بیماری در چهارمحال و بختیاری با یک سیر افزایشی و شیب ملایمی در حال افزایش است، همه دغدغه این است که این افزایش شیب چندان تند نباشد و از ظرفیت‌ کادر بهداشت و درمان خارج نشود.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در ۲ هفته گذشته روند شیوع بیماری در چهارمحال و بختیاری بسیار شدید شد اما طی ۱۰ روز اخیر اگر چه سیر افزایشی است، ولی شیب بیماری ملایم‌تر شده است.

شیرانی ادامه داد: هم اکنون ۲۵۱ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۳۹ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی به نسبت بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

به گزارش ایرنا، بیمارستان هاجر شهرکرد با حدود ۲۲ هزار مترمربع مساحت دارای حدود ۴۰۰ تخت فعال در بخش های داخلی، بیهوشی، زنان، اطفال، عفونی و روانپزشکی از سال ۱۳۷۱ به بیماران خدمات رسانی می‌کند.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha