نکات ایمنی در شرکت پودرماهی قشم رعایت نشده بود

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به حادثه اتفاق افتاده در کارخانه پودر ماهی قشم، گفت: بررسی‌های اولیه حادثه دلخراش روزهای اخیر در شهر سوزای قشم، نشان دهنده بی‌توجهی به نکات ایمنی در بروز این اتفاق بوده است.

هادی ابراهیمی روز سه شنبه ضمن تسلیت درگذشت چهار نفر از کارگران یک کارخانه پودر ماهی در قشم، اظهار داشت: با کسب اطلاع از بروز حادثه در کارخانه پودر ماهی در قشم، تیم کارشناسی و بازرسی کار این اداره کل جهت بررسی ابعاد مختلف حادثه به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: گازسنجی انجام شده توسط کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گاز گرفتگی ناشی از تجمع گاز سولفید هیدروژن و منواکسید کربن و کاهش اکسیژن محیط را به اثبات رسانده است.

وی اضافه کرد: در پی کاهش اکسیژن محیط، یکی از کارگران دچار حادثه شده و پس از آن چهار نفر دیگر از کارگران برای نجات جان همکار خود به درون حوضچه ماهی رفتند که آنها نیز دچار گازگرفتگی شدند و با نهایت تاسف این حادثه منجر به مصدومیت یک نفر و فوت چهار نفر دیگر شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان داشت: نداشتن تهویه مناسب حوضچه محل انجام فعالیت کارگران، نبود نظارت بر عملکرد کارگران، ارزیابی نشدن خطرهای کاری کارگران توسط کارفرما و نبود گازسنجی قبل از ورود کارگران به فضای بسته از جمله عوامل وقوع حادثه بوده است.

ابراهیمی ابراز داشت: بازرسی از وضعیت ایمنی این کارخانه‌ها توسط اداره کار منطقه آزاد قشم صورت می‌گیرد.

این مقام مسوول همچنین نبود وسایل حفاظت فردی مناسب برای کارگران شامل ماسک تنفسی، حمایل بند و لنیارد در هنگام ورود به فضای بسته جزو دیگر نواقص ایمنی این کارگاه بوده است و در حال حاضر به دستور مقام‌های قضایی هرمزگان، مدیرعامل این مجموعه دربازداشت به سر می‌برد و کارگاه مذکور نیز پلمپ شده است.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، بازرسی مجدد از پنج کارگاه تولید پودر ماهی در شهرستان قشم در دستور کار بازرسان کار قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha