پرونده مشکل مسکن خراسان شمالی تا ۲ سال آینده بسته می‌شود

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: ساخت و تولید ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان هدفگذاری شده است که با تحقق آن تا ۲ سال دیگر مشکل کمبود مسکن در این خطه برطرف می‌شود.  

غلامرضا هوایی روز پنجشنبه در آیین افتتاح هزار و چهار واحد مسکن مهر خراسان شمالی، که همزمان با دیگر استانها به صورت ویدئوکنفرانس توسط رییس جمهوری صورت گرفت، اظهار داشت: بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، نیاز این استان به مسکن ۲۰ هزار واحد است.

وی افزود: در این زمینه برنامه ریزی و هدفگذاری می شود تا ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای خراسان شمالی ساخته شود و پایانی بر مشکل و دغدغه خانه مردم باشد.  

هوایی با بیان اینکه تامین زمین برای ساخت مسکن مشکل خاصی ندارد، گفت: از ظرفیت های بانک مسکن، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، نهادهای مختلف و خیران در زمینه ساخت و تامین مسکن برای خانواده هایی که خانه ندارند، استفاده می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: اداره کل راه و شهرسازی باید تا روز دوشنبه هفته آینده برنامه های نهادها و دستگاه های مرتبط را در این خصوص اعلام کند.

هوایی گفت: مسکن، عنصر مهم تولید در جامعه است و صنعت ساخت و ساز نقش ویژه ای در رونق تولید دارد، این صنعت با بیش از هزار شغل و صنف در ارتباط است و رونق بخش مسکن می تواند در رونق سایر بخش ها تاثیر چشمگیر داشته باشد.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: دولت هم توجه ویژه ای به تامین و تولید مسکن و خانه دار کردن مردم دارد و امید می رود این مشکل در این استان حل شود.  

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha