۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84658743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 مشاور وزیر کشور خواستار ایجاد شهر لجستیکی در مرز خراسان شمالی با ترکمنستان شد 

بجنورد- ایرنا- مشاور وزیر کشور گفت: ساخت شهر لجستیکی در مرز خراسان شمالی و کشور ترکمنستان از چشم اندازهای مهم برای توسعه این خطه از کشور است که نیاز ضروری استان محسوب می شود.

علیرضا انصاری روز سه شنبه در نشست شورای مسکن خراسان شمالی اظهار داشت: شهر لجستیکی در مرز می تواند دروازه ای به کشورهای آسیای مرکزی باشد که از اولویت های دولت سیزدهم است.

به گزارش ایرنا شهر لجستیکی که با بالاترین سطح عملکردی، حیطه فعالیت و گستره غالبا بین‌المللی صادرات، واردات، ترانزیت و صادرات مجدد دارد به عنوان دروازه اصلی کشور فعالیت می‌کند و با دارا بودن منطقه آزاد با منطقه ویژه اقتصادی و دسترسی به حداقل ۳ شیوه حمل‌ونقل نقشی اساسی در حمل‌ونقل و تجارت دارد.

مشاور وزیر کشور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به محرومیت های خراسان شمالی گفت: توسعه زیرساخت های استان بویژه در بخش حمل و نقل سبب توسعه سرمایه گذاری می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید برای آینده و دستیابی به فردای بهتر برنامه ریزی و هدف ترسیم شود خاطرنشان کرد: کشور ایران باید تا سال ۱۴۰۴ به قدرت اول منطقه تبدیل شود، این دست نیافتنی نیست ایران اکنون قدرت اول نظامی و دفاعی است و با حرکت جهادی و جهشی باید بتوانیم به قدرت اقتصادی بیفزاییم.

انصاری با اشاره به تاکید رییس جمهور به تولید مسکن و خانه دار شدن مردم گفت: رییس جمهور به مردم قول داده تا سالانه یک میلیون واحد مسکونی و حتی ۲ میلیون واحد در کشور ساخته شود، این امر اکنون تبدیل به قانون شده است و بر این اساس باید اجرایی شود، این قانون کامل و جامع است و اشکالات جزیی آن قابل حل است. 

مشاور وزیر کشور افزود: بازرسی ها در استان ها باید در اجرای این قانون در کنار ما باشند و بر انجام آن تاکید داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی قرار است در چهار سال ۴۸ هزار واحد مسکونی ساخته شود البته این میزان برای این استان کم است، رویکرد ما این است که بخشی از واحدهایی که قرار است در تهران تولید شود به سایر استان ها اختصاص یابد و در این صورت سهم خراسان شمالی می تواند تا ۶۰ هزار واحد مسکونی در چهار سال آتی افزایش یابد. 

انصاری اظهار داشت: با توجه به تاثیر صنعت ساختمان در رونق اقتصاد و رونق اشتغال شاهد توسعه استان ها خواهیم بود و خراسان شمالی و سایر استان ها هم می تواند مهاجرپذیر بشوند. 

وی خاطرنشان کرد: ساخت و تولید مسکن می تواند گامی برای اینکه امنیت اقتصادی در جامعه ایجاد و حاکم شده و عدالت اجتماعی و رونق اشتغال محقق شده و سایر مشکلات مرتفع شود.

انصاری اظهار داشت: صنعت ساخت و ساز با ۳۳۰ صنعت در ارتباط است از این رو رونق این صنعت می تواند رونق اقتصاد و اشتغالزایی را در جامعه رقم بزند.  

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مشکل تامین زمین برای اجرای جهش تولید مسکن در خراسان شمالی وجود ندارد گفت: اجرای مسکن دولتی باید با تکیه بر بافت فرسوده و تکیه بر ظرفیت موجود در روستاها اجرایی شود، باید با ایجاد مشوق ها و فراهم کردن تسهیلات در روستاها شرایط برای مهاجرت معکوس به این مناطق را ایجاد کنیم. 

مشاور وزیر کشور افزود: متاسفانه دولت های قبل در تامین مسکن توفیق نداشتند البته مسکن مهر طرح خوبی بود که اجرایی شد اما هنوز تکمیل نشده است. 

اجرای مسکن دولتی باید پیوست فرهنگی داشته باشد

استاندار خراسان شمالی هم در این نشست با تاکید بر اینکه ساخت مسکن در قالب جهش تولید مسکن باید پیوست فرهنگی، امنیتی و اجتماعی داشته باشد گفت: همگام با ساخت مسکن و اجرای پروژه های مسکن دولتی باید سایر نیازهای امنیتی، اجتماعی و فرهنگی هم مد نظر بوده و اجرایی شود.

محمدرضا حسین نژاد اظهار داشت: باید همزمان با اجرای مسکن، تامین زیرساخت ها و سایر امکانات روبنایی همچون مسجد، امکانات امنیتی و بهداشتی هم تامین شود. 

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha