۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84092070
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فضای مجازی شکارچی متخلف خرگوش را در سردشت گرفتار کرد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: فردی که در این شهرستان پس از شکار پنج راس خرگوش، تصاویر آنها را در فضای مجازی منتشر کرده بود، توسط ماموران یگان حفاظت این اداره دستگیر شد.

خالد بایزیدی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی انتشار تصویری از شکار غیرمجاز تعدادی خرگوش، پیگیری موضوع در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست سردشت قرار گرفت و آنها توانستند با استفاده از ترفندهایی این شکارچی غیرمجاز را شناسایی و احضار کنند.

وی اظهار داشت: در این تصویر که در فضای مجازی انتشار پیدا کرده بود، فرد شکارچی در حال اقدام به درست کردن غذا از طعمه های خود بوده و موجب جریحه‌دار شدن اذهان عمومی شده بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت بیان کرد: در تحقیقات مشخص شد که این شکارچی اهل سردشت بوده و در یک حرکت بی رحمانه اقدام به شکار بدون مجوز حیوانات وحشی کرده است.

بایزیدی گفت: در این خصوص یک فقره پرونده قضایی تشکیل و فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با اشاره به عملکرد این اداره در مقابله با شکارچیان متخلف، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ نفر شکارچی غیرمجاز دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام های قضایی شده اند.

به گزارش ایرنا شکار خرگوش با استفاده از اسلحه شکاری و سگ تازی یکی از بی رحمانه‌ترین روش شکار است، در این نوع شکار، خرگوش آنقدر برای نجات جانش از دست سگ شکارچی فرار می کند تا از نفس افتاده و شکار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha