۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84093645
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موسسه‌های قرآنی سمنان در هفته وحدت میزبان جشن مهربانی است

سمنان- ایرنا- مسوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: برنامه های مختلف فرهنگی قرآنی با محوریت هفته وحدت و تبیین شخصیت و سیره پیامبر مهربانی ها حضرت محمد(ص) در موسسه های قرآنی این استان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، مجتبی نورمحمدی روز شنبه به رسانه ها افزود: برگزاری نشست های تبیینی در خصوص سیره پیامبر اکرم(ص) و هدف از اهانت اخیر دولت فرانسه به صورت مجازی و حضوری توسط موسسات قرآنی استان سمنان، ختم قرآن مجید و نیز پخش فرمایشات پیامبر (ص) و نکات دینی در فضای مجازی  در حال برگزاری است.

وی، برگزاری مسابقه فرازخوانی قرآن با محوریت آیات وحدت را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: فراخوان و تبلیغات این مسابقه از ششم آبان آغاز شد که در دو سطح عمومی و تخصصی برگزار می شود، افراد متقاضی می‌توانند تلاوت خود از آیات وحدت را که اطلاع‌رسانی و مشخص شده است ضبط و ارسال کنند.‌

 نورمحمدی با بیان اینکه این تلاوت‌ها در فضای مجازی بازنشر خواهد شد گفت: در بخش عمومی افراد مختلف می‌توانند آیات مشخص ‌شده را به صورت فردی، جمعی و خانوادگی تلاوت و ارسال کنند، همچنین در بخش تخصصی نیز قاریان حرفه‌ای و بین‌المللی می‌توانند با ارسال تلاوت در مسابقه شرکت‌ کنند.

وی برگزاری مسابقه تلویزیونی "عطر همدلی" را از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته وحدت بیان کرد و افزود: این مسابقه هفت قسمت دارد و در هر روز از هفته وحدت یک قسمت آن پخش می‌شود و روزانه به ۱۰ نفر از برگزیدگان به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

نورمحمدی، شاخص‌ترین برنامه بزرگداشت هفته وحدت را برگزاری جشنواره "نغمه‌های محمدی" بیان کرد و گفت: این مسابقه در حوزه موسیقی، تواشیح و همخوانی طراحی شده است و گروه های مختلف فعال در این حوزه می‌توانند آثار خود را ارسال کنند تا از جوایز خوبی بهره‌مند شوند.

مسوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، جشنواره داستانک، نغمه های محمدی و شعر پیام آور وحدت را از برنامه‌های ملی بزرگداشت هفته وحدت عنوان و اضافه کرد: اختتامیه این سه جشنواره در آستانه عید مبعث و در نیمه اسفند برگزار می شود.

نورمحمدی با اشاره به برگزاری مسابقه فرازخوانی قرآن کریم با نام "طنین وحدت" و با محوریت آیات وحدت اسلامی، توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود گفت: این مسابقه با هدف ترویج یکی از آموزه های ناب قرآنی یعنی لزوم وحدت میان فرقه ها، مذاهب و گروه های مختلف اسلامی طراحی شده است.

مسوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این مسابقه دارای دو بخش عمومی و تخصصی است که علاقه‌مندان متناسب با سطح توانمندی خود می توانند در این مسابقه قرآنی شرکت کنند یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه، به صفحه اختصاصی این مسابقه در اینستاگرام به نشانی taninevahdat  مراجعه و علاوه بر آشنایی با نحوه شرکت، آگاهی بیشتری از جزئیات این مسابقه کسب کنند.

دوزادهم تا هفدهم ربیع الاول، به احترام مقام والای پیامبر اعظم(ص)، هفته وحدت نامگذاری شده است که امسال مصادف با هشتم تا سیزدهم آبان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha