۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84095033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشن وحدت با رعایت پروتکل های بهداشتی در کانون های مساجد گیلان برگزار می شود

رشت - ایرنا - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان بیان کرد : جشن وحدت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر انسجام و اتحاد مسلمانان افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده آوای جشن وحدت از ماذنه های مساجد گیلان طنین انداز می شود.
وی اظهار داشت: آذین‌بندی مساجد و محلات، اجرای طرح تلاوت قرآن کریم، انتشار بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره شخصیت پیامبرمکرم اسلام (ص) و هفته وحدت در شبکه‌های اجتماعی و نیز تولید متن، دل نوشته، عکس، نقاشی، شعر و ... در قالب پویش # ما - امت - رسول الله- هستیم را از دیگر برنامه‌های این ایام در کانون‌های مساجد با بهره‌گیری از فضای مجازی عنوان کرد.

وی از برگزاری نشست سیاسی و سخنرانی در مساجد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد و اعلام کرد: پرداختن به امور خیریه همچون تهیه جهیزیه برای نوعروسان، تهیه  لوازم تحریر برای دانش‌آموزان نیازمند و توزیع آن در ۱۳ آبان همزمان با روز دانش‌آموز، اهداء خون، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونایی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت در کانون‌های مساجد استان است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد گیلان گفت: مساجد همیشه ظرفیتی عظیم در راستای فرهنگ سازی بوده و امروز می توان از این ظرفیت در راستای  گردشگری نیز بهره گرفت.
حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد بیان کرد: بهره مندی از ظرفیت مساجد در راستای توسعه گردشگری و تامین امنیت شایسته برای گردشگران منجر به تقویت پایبندی به هنجارها و آداب رسوم دینی محلی با استفاده از بستر و فضای آرام ‌بخش معنوی مساجد می‌شود و این جایگاه را می‌توان از دو منظر ارزش سیر و سفر در اسلام و جایگاه معنوی مساجد و امامزادگان و میراث فرهنگی مساجد مورد بررسی قرار داد.
هفدهم ربیع الاول ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و روز اخلاق و مهرورزی نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha