۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85241598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پویش "مسجد کانون وحدت" در مساجد کشور آغاز شد

۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبر: 85241598
پویش "مسجد کانون وحدت" در مساجد کشور آغاز شد

سنندج- ایرنا- معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: همزمان با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد رسول گرامی اسلام(ص)، پویش "مسجد، کانون وحدت" از امروز در مساجد کشور اغاز شد.

به گزارش ایرنا، امیرحسین خورشیدی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در کردستان، اظهار کرد: این پویش در قالب مهمانی اهل مسجد و نمازگزاران در دیگر مساجد همراه با اجرای محفل انس با قرآن کریم برگزار می شود.

وی افزود: در این پویش، حضور نمازگزاران اهل تسنن و تشیع در مساجد همدیگر و معرفی اقدامات وحدت آفرین استان‌ها و تجلیل از فعالان حوزه وحدت در بخش ویژه پویش "مسجد، کانون وحدت" پیش‌بینی شده است.

معاون سازماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه این پویش از۶ لغایت۱۳ مهرماه سال جاری اجرا خواهد شد، گفت: ثبت نام و شرکت در طرح از طریق زیست بوم مجازی بچه‌های مسجد برای کانون‌های مساجد کشور فراهم است.

دشمنان وحدت در کردستان را بر نمی تابند

استاندار کردستان نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته وحدت گفت: کردستان مظهر وحدت و برادری است و دشمنان با توجه به اینکه وحدت موجود در منطقه را بر نمی تابند همواره روی این استان متمرکز هستند.

اسماعیل زارعی‌کوشا بر نقش آفرینی کانون‌های مساجد در موضوعات فرهنگی و نیز حمایت از آنان در دیدار با مسئولین ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تاکید کرد.

کانون‌های مساجد ظرفیتی برای بالفعل کردن بیانیه گام دوم انقلاب است

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این دیداربا تاکید بر تقویت ارزش های دینی و انقلابی با استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تبلور فرهنگ و هنر ارزشمند انقلابی تاثیرگذار هستند و باید از این ظرفیت بیش از پیش بهره‌مند شد.

پویش "مسجد کانون وحدت" در مساجد کشور آغاز شد

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی اظهار کرد: فعالان مسجد نقشی مهم و تاثیرگذار در ارتقای فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارند.

وی خواستار احیای کارکردهای مساجد شد و تاکید کرد: کارکنان این بخش می توانند با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مساجد، در مسیر آگاهی بخشی و بصیرت افزایی اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اهمیت و جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: کانون‌های مساجد ظرفیتی برای توسعه فعالیت‌های مسجدی و ظرفیتی برای بالفعل کردن بیانیه گام دوم انقلاب به شمار می‌روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در ادامه این دیدار گفت: در راستای تفاهم نامه سازمان فنی و حرفه ای و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان، مهارت آموزی فنی حرفه ای برای اعضای کانون‌های مساجد استان فراهم شده است.

علی اصغر دریایی اضافه کرد: در همین راستا با مذاکره با دستگاه های اجرایی و خدمت رسان در قالب طرح "مسجد، کانون نشاط" اعضای کانون‌های مساجد استان از خدمات تفریحی دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha