۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84097708
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۰۰ درصدی مشارکت ایران در نمایشگاه بین‌المللی شانگهای

تهران- ایرنا- سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای اعلام کرد در سومین نمایشگاه بین المللی واردات شانگهای، ۲۸ شرکت ایرانی حضور دارند که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی نشان می دهد.

«رمضان پرواز» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به استقبال خوب شرکت‌های ایرانی از نمایشگاه واردات شانگهای افزود: برنامه‌ریزی بسیار وسیعی برای حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه امسال صورت گرفته بود اما متاسفانه با شیوع کرونا و مشکلات لجستیکی پیش آمده این برنامه به طور کامل اجرا نشد.

وی با تشریح حضور شرکت‌های ایرانی اعلام کرد: امسال شرکت های ایرانی در چهار بخش فناوری و شرکت های دانش بنیان، فرش و صنایع دستی،  خشکبار و مواد غذایی و فرهنگی شرکت کرده اند.

پرواز تصریح کرد: بیشترین مشارکت کشور ما در بخش فناوری خواهد بود که ۱۵ شرکت دانش بنیان ایرانی در مساحت ۱۰۸ مترمربع در نمایشگاه امسال حضور دارند و به معرفی محصولات خود خواهند پرداخت.  

سرکنسول ایران در شانگهای در مورد آمادگی چین برای برگزاری این نمایشگاه گفت: با نزدیک شدن به گشایش سومین نمایشگاه بین‌الملی واردات چین، شانگهای آماده برگزاری این رویداد بین‌المللی با حضور شرکت‌های خارجی از اقصی نقاط جهان شده است به طوری که به گفته مسئولان برگزاری نمایشگاه، به دلیل نگرانی‌های ناشی از شیوع کووید-۱۹ و به منظور حفظ سلامتی شرکت کنندگان، علاوه بر احداث ۹ درمانگاه در محل برگزاری و حضور داوطلبان صلیب سرخ برای کمک به بازدیدکنندگان و عوامل اجرایی، ضد عفونی محل نمایشگاه هر روز پس از خروج بازدیدکنندگان از محل شروع می شود و تا نیمه شب ادامه می‌یابد.  

نمایشگاه بین‌المللی واردات چین با هدف ادغام فضای کسب و کار و تجارت چین با بازارهای بین‌المللی برای سومین سال پیاپی در شهر شانگهای از تاریخ پنجم تا دهم نوامبر (۱۵ تا ۲۰ آبان) برگزار خواهد شد.

"شی جین پینگ" رئیس جمهوری چین در مراسم افتتاحیه نمایشگاه در شامگاه چهارشنبه هفته جاری به صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی خواهد کرد.

فضای اختصاص داده شده به نمایشگاه امسال با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته، در مساحت ۳۶۰ هزار متر مربعی برگزار خواهد  شد.

بنا به اعلام مقامات چینی در دومین نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای در سال گذشته ۷۱ میلیارد دلار قرارداد به امضا رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha