۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۸:۴۲
کد خبر: 84100966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه اروپا ۸ وزیر سوری را به فهرست تحریم‌های خود افزود

تهران – ایرنا - اتحادیه اروپا هشت وزیر دولت سوریه را که در آگوست (مرداد ۹۹) سال ۲۰۲۰ انتخاب شده بودند را در سیاهه تحریم های خود گنجاند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در سندی که اتحادیه اروپا منتشر کرده آمده است که با توجه به وضعیت وخیم سوریه و انتصابات اخیر در پست های وزارت، هشت وزیر باید در فهرست اشخاص حقیقی و حقوقی تحریم ها قرار گیرند.

در راستای اقدام های محدود کننده، وزیر نفت و منابع معدنی، وزیر بهداشت، وزیر صنعت، وزیر کشاورزی، وزیر نیرو و سه وزیر دیگر در سیاهه تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفتند.

اکتبر گذشته (شهریور) نیز اتحادیه اروپا هفت وزیر سوری را در فهرست تحریم های خود قرار داد.
تحریم های اتحادیه اروپا علیه دولت سوریه از سال ۲۰۱۱ شامل واردات نفت، ممنوعیت برخی سرمایه گذاری ها، مسدود کردن دارایی های بانک مرکزی سوریه در کشورهای اتحادیه و محدودیت واردات تجهیزات و فناوری است.

سوریه همچنین بر اساس قانون تحریم های دولت آمریکا که به سزار معروف است تحت شدیدترین تحریم های بی سابقه از سوی واشنگتن قرار گرفته است . 

رئیس جمهوری سوریه روز پنجشنبه گذشته در جریان بازدید از نمایشگاه تولیدکنندگان ۲۰۲۰ دمشق طی سخنانی اعمال محاصره و تحریم این کشور را برای از بین بردن امید و اراده سوری ها جهت پیشرفت و توسعه اثرگذار ندانست و گفت: مشکلات اقتصادی کنونی سوریه متاثر از محاصره و تحریم نیست.

رئیس جمهوری سوریه با بیان اینکه تحریم سوریه نمی‌تواند شدیدتر از محاصره حلب باشد، افزود: دلیل اصلی که ما از آن رنج می‌بریم، تحریم نیست بلکه مساله نفتی و همچنین مساله گندم و تامین آن و سوزاندن این محصول استراتژیک در مناطق شمال شرقی است که بدون شک تحت تأثیر آن قرار گرفته‌ایم.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha