۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۷:۵۹
کد خبرنگار: 2188
کد خبر: 84103113
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رانش زمین در نیشابور ۱۰ حلقه چاه آب را از مدار خارج کرده است

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور گفت: از ابتدای امسال بر اثر رانش زمین در دشت نیشابور ۱۰حلقه چاه آب شرب از مدار خارج شد که از این تعداد سه حلقه چاه حفر شد و سه حلقه هم تعمیر و به مدار بازگشته است.

علی‌رضا اخویان روز دوشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نخستین آسیب رسمی به تاسیسات بر اثر رانش زمین در دشت نیشابور است که گزارش می‌شود.

وی ادامه داد: برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی دشت نیشابور موجب آسیب جدی به آبخوان‌های این دشت و کاهش کمی و کیفی آب در برخی روستاها شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور گفت: در حال حاظر در بعضی نقاط از عمق ۵۰ تا ۱۵۰ متر رانش زمین رخ داده است که موجب آسیب جدی به لوله‌های جدار چاه‌های آب شرب شده است و آب هم کیفیت خود را از دست داده و کدر شده است.

اخویان افزود: برای حفر و تجهیز چاه‌های جدید آب شرب در دشت نیشابور ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که ردیف اعتباری ندارند و برای جبران هزینه‌ها نیازمند کمک ستاد بحران استانداری خراسان رضوی هستیم.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز مشکلات کمی و کیفی در آب حتی برای چاه هایی که ترمیم می‌شوند نیز باید چاه جایگزین حفر شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور گفت: طبق طرحی که پیش‌بینی شده ظرف ۲ ماه آینده آخرین وضعیت تمام چاه های منطقه با آزمایش‌های مربوط بررسی می‌شود تا چاه‌هایی که دچار مشکل شده اند شناسایی شوند و پیش بینی می شود به طور کل ۲۵ حلقه چاه آب شرب در شهر و روستا به خاطر رانش های زمین دچار آسیب شده باشند.
مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha