۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۵
کد خبر: 84104151
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار نسبت به حضور عادی سالمندان در اماکن عمومی ابراز نگرانی کرد

ساری - ایرنا - فرماندار بابل نسبت به آنچه که حضور گسترده و عادی سالمندان به عنوان آسیب‌پذیرترین گروه در مقابل ویروس کرونا در اماکن عمومی و بازار این شهرستان نامید ابراز نگرانی کرد و نسبت به پیامدهای آن هشدار داد.

 قربانعلی ولیزاده بورا روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که در روزهایی که کرونا بیشترین قربانی را در کشور می‌گیرد سالمندان بابلی با این تعداد گسترده در اماکن عمومی و بازار تردد کنند.

وی افزود : هر چند برگزاری جشن های عروسی در بابل در یک هفته اخیر کاهش یافته است ، اما برگزاری دورهمی و مهمانی های خانوادگی همچنان برقرار است که پدربزرگ ها و مادربزرگ ها بیشترین قربانیان این نشست‌ها هستند.

ولیزاده بورا گفت : تاکنون ۳۵ درصد از بستری بیماران کرونایی در بابل مربوط به سالمندان بوده است که در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی این آمار افزایش می‌یابد.

وی افزود: بیشترین آمار فوتی های کرونایی بابل هم مربوط به سالمندان است که بیماری زمینه ای هم دارد و خانواده‌ها باید این هشدارها را جدی بگیرند.

فرماندار بابل گفت : در یک هفته اخیر استفاده از ماسک در بابل ۲۰ درصد افزایش یافته و به ۵۵ درصد رسیده است و امیدواریم این روند افزایشی استفاده از ماسک همچنان ادامه داشته باشد .

وی اضافه کرد:  همه گروه های سنی به خصوص سالمندان در اجرای پروتکل های بهداشتی در این روزهای پر خطر باید جدیت بیشتری داشته باشند و با همکاری هم استفاده از ماسک را بالای ۹۰ درصد برسانیم .

او ادامه داد : مردم شرایط کادر درمانی را درک کنند و این تلاشگران حدود ۹ ماه است که به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند و خسته شدند.

فرماندار بابل گفت : بیماران بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بابل نزدیک به ۵۰ نفر رسیده است که بیشتر این افراد را سالمندان تشکیل می دهند. اگر سالمندان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند این آمار نیز رکورد خواهد زد.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند ، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بستری و ۲۰ بیمار ترخیص شدند. در حال حاضر ۱۶۲ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های بابل بستری هستند که از این تعداد ۴۶ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha