روزهای با هوای پاک در مشهد افزایش یافت

۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۲۰:۴۴
کد خبر: 84104409
روزهای با هوای پاک در مشهد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: شمار روزهای دارای هوای پاک در این کلانشهر از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.

رضا اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۳۵ روز گذشته از سالجاری در کلانشهر مشهد ۳۴ روز با هوای پاک ثبت شده است در حالی که در مدت مشابه پارسال شهروندان مشهدی ۲۸ روز هوای پاک را تجربه کردند.

وی با اشاره به کاهش شمار روزهای دارای هوای سالم در مشهد طی سال جاری ادامه داد: طی این مدت شمار روزهای دارای هوای سالم در این کلانشهر ۱۷۶ روز ثبت شده است که در مدت مشابه پارسال ۱۸۷ روز بود.

مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: شهروندان باید با کاهش استفاده از خودروهای شخصی و افزایش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش حجم آلاینده‌های هوای شهر موثر باشند.

وی با اشاره به کاهش مطلوب روزهای دارای هوای آلوده در مشهد افزود: شهروندان مشهدی امسال ۲۴ روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و یک روز هوای ناسالم برای همه افراد را تنفس کردند که در مدت مشابه پارسال تعداد این روزها ۱۸ روز دارای هوای ناسالم برای افراد حساس و ۲ روز دارای هوای ناسالم برای تمامی افراد بود. 

در سال گذشته روزانه یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری مشهد رفت و آمد داشت.

طی سال گذشته شهروندان مشهدی ۴۰ روز هوای پاک، ۲۶۶ روز هوای سالم، ۵۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز نیز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها تنفس کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha