۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 952
کد خبر: 84104740
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کانال آب ری - ورامین در حریم شهر قیامدشت ایمن‌سازی شد

شهرری - ایرنا - شهردار قیامدشت از توابع شهرستان ری گفت: ۲۵۰ متر از طول پیرامون کانال ری - ورامین در حریم شهر قیامدشت با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نرده‌گذاری و ایمن‌سازی شد.

حسین ترکاشوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایمن سازی حریم این کانال با همکاری مشترک شهرداری قیامدشت و  اداره کانال ها و زهکشی استان تهران انجام شده است.

وی افزود: هزینه تهیه و ساخت نرده به مبلغ یک میلیارد ریال توسط اداره کانال ها و نصب و زیرسازی نیز توسط شهرداری قیامدشت با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تامین شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسئولیت حفاظت و تامین امنیت حاشیه ای کانال ری - ورامین بر عهده معاونت حفاظت شرکت آب منطقه ای تهران و  اداره کانال ها و زهکشی استان تهران است که طی چندسال گذشته بلاتکلیف مانده بود.

ترکاشوند با اشاره به اینکه عملیات ایمن سازی حریم کانال ری - ورامین امسال با دستور حوزه قضایی بخش خاوران انجام شد، گفت: این کار یکی از دغدغه های اعضای شورای اسلامی شهر قیامدشت بود که  با چندین مکاتبه و مذاکرات مربوطه با متولیان امور آب و هماهنگی با ریاست محترم حوزه قضایی و بخشداری خاوران به نتیجه رسید.

وی همچنین با اشاره به نصب علائم هشدار دهنده در مجاورت مسیر کانال آب از خانواده ها خواست مواظب کودکان خود باشند و از فضای بوستان ها و فضاهای بازی موجود در نقاط مختلف شهر به عنوان محل بازی کودکان استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، کانال انتقال آب تصفیه خانه جنوب تهران از شهرری به ورامین سال ۱۳۵۴ طراحی و از سال ۱۳۶۰ با سرپوشیده سازی در مناطق مسکونی به بهره برداری رسیده است ولی گذشت زمان و افزایش جمعیت در روستاها اطراف این کانال باعث شده امروز بخش هایی از آن که در مجاورت مناطق مسکونی بدون حفاظ باقی بماند و جان اهالی و به ویژه کودکان را به خطر بیاندازد.

پس از احداث سد لتیان و ماملو برروی رودخانه جاجرود وزارت نیرو برای جبران حق آبه کشاورزان ورامین آب تصفیه خانه جنوب تهران را با احداث کانال بزرگی به عمق یک و نیم متر و عرض سه متر به این شهرستان اختصاص داد.

قیامدشت مرکز بخش خاوران و شهری از توابع بخش خاوران شهرستان ری در استان تهران است.

براساس سرشماری سال ٩٥، جمعیت شهر قیام دشت ٣٦ هزار ٤٤٦ نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha