۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 84106973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در فارس ایجاد می‌شود

شیراز- ایرنا- معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش فارس عنوان کرد: راه‌ندازی ۱۵مرکز یادگیری محلی جدید در شهرستان‌های فارس در اولویت اقدامات معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش فارس است.

به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس، بهزاد نوروزی چگینی در حاشیه بازدید از فعالیت‌ها و برنامه های سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان فیروزآباد، با اشاره به اینکه مراکز یادگیری محلی فرصت مغتنمی برای تحقق شعار سال فراهم می‌سازند، ابراز کرد: استان فارس ۱۵مرکز یادگیری محلی جدید در شهرستان‌ها و بخش های بختگان، داراب، فورگ، فراشبند، زرین‌دشت، سده، مرودشت، فیروزآباد، سرچهان و بوانات راه‌اندازی خواهد کرد.

وی ابراز داشت: در این مکان ‌ها تعداد خانوارهای عشایری بسیار است و در سنوات اخیر طرح توسعه سواد بین زنان و دختران عشایر در این شهرستان اجرا شده و نتایج مثبتی داشته است.

نوروزی با بیان اینکه اجرای طرح های مختلف سوادآموزی برای عشایر حائز اهمیت است، افزود : یکی از اهداف سوادآموزی و آموزش بزرگسالان، آموزش به بزرگسالان جامعه عشایری است که به هر دلیلی نتوانسته‌اند در سنین قانونی از آموزش بهره‌مند شوند.

وی تأسیس و راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی را ارزشمند برشمرد و بیان داشت: این مراکز براساس موقعیت، آمار بی‌سوادان و امکان‌سنجی‌ها پیش‌بینی می‌شود، همچنین درخواست سهمیه مورد نیاز به‌صورت مستمر مورد نظارت و ارزیابی است.

به گزارش ایرنا، مراکز یادگیری محلی با هدف تحقق شعار"آموزش برای همه" از سوی یونسکو راه‌اندازی شد. برای نخستین بار اولین مراکز یادگیری محلی با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو در آسیا و اقیانوسیه در دو استان فارس و ایلام، در سال ۱۳۷۹ شمسی به صورت آزمایشی ایجاد شد.

تا پایان سال ۱۳۹۸ در استان فارس ۴۳ مرکز تأسیس و راه‌اندازی شده بود که با توجه به نقش مثبت و انگیزشی این مراکز، تا پایان سال جاری تعداد مراکز یادگیری محلی به ۵۸ مرکز افزایش خواهد یافت.

طبق آخرین آمار سرشماری در سال ۱۳۹۵ درصد باسوادی در فارس نزدیک ۹۰ درصد است. بیش از ۶ هزار لازم‌التعلیم نیز طی یک سال گذشته در این استان شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha