گسترش فرهنگ بیمه کشاورزی در اردستان ضروری است

کاشان- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردستان با اشاره به نقش مهم بخش کشاورزی به عنوان یکی از پایه‌های اقتصاد منطقه، بر ضرورت گسترش فرهنگ بیمه در بین کشاورزان این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، محمدتقی کیانی روز پنجشنبه در نشست کارگروه ترویج کشاورزی بیان کرد: امروزه بیمه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، به طوری که توجه به بیمه امنیت و آرامش واقعی را برقرار می‌کند و در زندگی مردم و تقویت زیرساخت‌ها و توسعه فرهنگی نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به وجود هشت هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی اردستان افزود: روستاییان که نیروی انسانی مورد نیاز برای فعالیت در بخش کشاورزی را تشکیل می‌دهند، نیاز به حمایت و توانمندسازی از جانب دولت دارند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردستان اضافه کرد: مشکلی که در مورد بیمه وجود دارد، نبود اعتماد بین مردم به امر بیمه است؛ مردم باور ندارند در صورت خسارت، بیمه می‌تواند آینده آنها را تضمین کند که باید این فرهنگ‌ به وجود آید و مردم مطمئن شوند که بیمه امنیت آنها را در جامعه فراهم می‌کند.

وی همچنین بر تشکیل شورای قنات در منطقه تاکید کرد و اظهار داشت: ۴۷۳ رشته قنات با طول ۳۶۹ کیلومتر در شهرستان وجود دارد و اردستان رتبه نخست استان اصفهان از این لحاظ است.

اعتبارهای تخصیصی جوابگوی قنات‌ها نیست

کارشناس امور فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی اردستان نیز در ادامه گفت: اعتباری که هر سال برای قنات‌های این شهرستان اختصاص داده می‌شود، جوابگوی خسارت‌ها و خرابی‌هایی به دلیل شرایط جوی روی می‌دهد، نیست.

اسحاق شفیعی تصریح کرد: اعتباری که هر سال برای هر رشته قنات شهرستان اردستان در نظر گرفته می‌شود، کمتر از ۱۰ میلیون ریال است که با این مقدار اعتبار هیچ اقدام موثری را نمی‌توان انجام داد.

وی بیان کرد: همه قنات‌های شهرستان اردستان در حال حاضر مشکل بازسازی و بهسازی دارند اما با اعتبارهای قطره چکانی توانستیم اقدام‌های ابتدایی را انجام دهیم.

این کارشناس جهاد کشاورزی یادآور شد: قنات‌ها در صورتی که بازسازی و لای‌روبی شوند، به افزایش دبی آب، ارتقای سطح تولید و افزایش سطح زیرکشت منجر می‌شوند که در رونق فعالیت روستاییان موثر خواهد بود.

حدود ۲۵ هزار و ۷۶۱ هکتار زمین کشاورزی و باغی در شهرستان اردستان وجود دارد.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha