۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۴۱
کد خبرنگار: 2163
کد خبر: 84108300
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته دوم کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس برگزار شد

گنبدکاووس - ایرنا - دومین هفته مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس با وجود وضعیت قرمز این شهرستان مرزی درشیوع بیماری کرونا اما با رعایت شیوه نامه‌ بهداشتی و بدون حضور تماشاگران عصر امروز پنجشنبه برگزار شد.

هفته دوم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس با وجود اینکه در ابتدای هفته جاری با مصوبه ستاد مقابله با کرونا گلستان تعطیل اعلام شد اما با رایزنی هیات سوارکاری استان و جلب رضایت اعضای این ستاد و البته با شرط رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی مجوز برگزاری گرفت تا ۵۰ راس اسب از نژاد "ترکمن، دوخون و تروبرد" در ۶ دور یک‌هزار متری با یکدیگر به رقابت بپردازنند.

در دور نخست این مسابقات که با حادثه سقوط اما بدوم صدمه جدّی یکی از سوارکاران از اسب همراه شد، اسب‌های ۲ ساله maiden نژاد ترکمن با یکدیگر به رقابت پرداختند که اسب "اغوزخان" سریع‌تر از بقیه به خط پایان رسید و اول شد و اسب‌های "ساریه" و "طاغن بای" به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

اما در دور دوم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس، اسب‌های نژاد دوخون سه سال به بالا در خط شروع مسابقه ایستادند که در پایان اسب "طوطی" موفق به کسب مقام اول و اسب‌های "کیاشا" و "کوهزاد" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم این مسابقات بین اسب‌های نژاد دوخون ۲ ساله برگزار شد که اسب "آناشید" زودتر از دیگر رقبا به خط پایان رسید و قهرمان شد و اسب‌های "امیر مختومی" و "شکور" نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

اما در دور چهارم این رخداد ورزشی، اسب‌های نژاد تروبرد ۳ سال به بالا با یکدیگر رقابت کردند که اسب "هج تایم" با پشت سر گذاشتن دیگر شرکت کنندگان مقام اول را به‌دست آورد و اسب‌های "باربارو" و "لاس وگاس" مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

 اسب‌های نژاد دوخون ۳ سال به بالا در دور پنجم مسابقات کورس پاییزه گنبدکاووس با یکدیگر به رقابت پرداختند که اسب "الماس بندر" با فاصله زیاد از دیگر رقبا توانست عنوان قهرمانی این دور را به خود اختصاص دهد و اسب‌های "پرنس آلپ" و "کادنزا" نیز به ترتیب مقام دوم و سوم را از آن خود کردند.

اما در دور پایانی از هفته دوم این مسابقات نیز اسب‌های نژاد تروبرد سه سال به بالا باهم رقابت کردند که اسب "توی استوری" موفق به کسب رتبه نخست شد و اسب‌های "ساکرامنتو" و "رای خان" رتبه‌های دوم و سوم را به‌دست آوردند.

برگزار کنندگان مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس برای اسب‌های برتر هفته دوم این مسابقات در مجموع مبلغ یک میلیارد و ۲۰۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جایزه نقدی در نظر گرفته بودند که به صاحبان آنها پرداخت می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم استان گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی هرسال در سه شهرستان گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha