اعتبارات استانی چهارمحال و بختیاری براساس اسناد توسعه‌ای توزیع شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع اعتبارات استانی براساس اسناد توسعه‌ای انجام شود و هنگام تقسیم و توزیع اعتبارات استانی به سند توسعه راهبردی، مزیت نسبی شهرستان‌های ۱۰ گانه و طرح‌های مهم و زودبازده و پروژه‌های دارای اشتغال بالا توجه شود.

اقبال عباسی شامگاه جمعه در هفتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با توجه قرار گرفتن شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا به‌عنوان یکی از ۳۱ شهرستان هدف توسعه کشور و اردل به‌عنوان شهرستان مورد نظر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و بنیاد علوی، برای دستیابی به شاخص‌های توسعه‌ای باید هنگام اختصاص بودجه بیشتر مورد توجه باشند.
وی تصریح کرد: شورای برنامه‌ریزی و توسعه اختیار جابه‌جایی ۱۰ درصد بودجه از فصلی به فصل دیگر را دارد.
وی یادآور شد: تمامی مسوولان دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند از بودجه استانی موظفند برای تخصیص کامل و حتی افزایش اعتبارات پیگیری لازم در سطح ملی را با کمک مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری و مسوولان ارشد استان انجام دهند.
رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به‌محض تنظیم موافقت‌نامه‌های خود نسبت به انتخاب و بکارگیری پیمانکاران اقدام کنند.
وی گفت:بودجه استان از ردیف‌های مختلف اعتباری در سال‌جاری به‌موقع جذب شده است و با توجه به فرصت باقی‌مانده تا پایان سال مالی، روند جذب اعتبارات هنوز ادامه دارد.
عباسی تاکید کرد:این استان در اختصاص و جذب بودجه از منابع و ردیف‌های مختلف اعتباری نه تنها از استان‌های هم‌تراز و همجواران هم‌تراز عقب نیست، بلکه از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است.
وی افزود: وضعیت شهرستان‌های استان در زمینه اختصاص اعتبارات از منابع مختلف بودجه‌ای بررسی و در صورت رعایت نشدن سهم آن‌ها، باید جبران شود.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اعتبار پیش بینی شده این استان از محل اعتبارات استانی و ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۲ هزار  و ۱۸۹ میلیارد ریال با افزایش ۳۴ درصدی نسبت به سال گذشته را تصویب کردند.

همچنین اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری کلیات اجرایی ۱۳ طرح کارگروه زیربنایی در زمینه‌های الحاق زمین به محدوده شهری برای طرح اقدام ملی مسکن، ساخت نیروگاه خورشیدی، پرورش گوسفند داشتی، تولید قطعات بتنی، حفر چاه ویژه احداث گاوداری و پرواربندی گوسفند در استان را تصویب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha