۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84109290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دعوت از دولت نجات ملی یمن برای شرکت در دور جدید مذاکره تبادل اسرا

تهران-ایرنا- رئیس کمیته امور اسرای یمن از دعوت سازمان ملل برای حضور نمایندگان دولت نجات ملی در دور جدید مذاکرات تبادل اسرا در اردن خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، "عبدالقادر المرتضی" رئیس کمیته امور اسرای دولت نجات ملی یمن در توئیتی اعلام کرد که سازمان ملل از صنعاء برای حضور در دور جدید مذاکرات تبادل اسرا دعوت به عمل آورده است.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: از دعوت سازمان ملل برای شرکت در دور جدید مذاکرات درباره اسرا استقبال می کنیم.

عبدالقادر المرتضی در ادامه تاکید کرد که دور جدید مذاکرات قرار است روز پنجشنبه آینده و در شهر امان پایتخت اردن برگزار شود.

بزرگترین عملیات تبادل اسرا به اکتبر گذشته مربوط می‌شود که زیر نظر صلیب سرخ جهانی انجام گرفت .

 در این عملیات تبادل اسرا که طی دو روز صورت گرفت، ۱۰۵۶ اسیر از هر دو طرف آزاد شدند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.  

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کند.  

با وجود تلاش‌های انصارالله یمن برای برقراری صلح اما ائتلاف سعودی همچنان اصرار دارد به حملات خود و نیز محاصره این کشور ادامه دهد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha