۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84110628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری در دامغان تکمیل شد

سمنان- ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: ۱۶ هزار مترمکعب طرح آبخیزداری در مناطق شمالی این شهرستان با صرف ۶۰ میلیارد ریال اعتبار عملیاتی شد.

علی اکبر عباسی راد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات آبخیزداری در چهار زیر حوزه سد شهید شاهچراغی دامغان شامل زیر حوزه‌های کلاته رودبار، اَگَره، شوراب و آستانه دامغان تکمیل شد. 

وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح‌ها از محل صندوق توسعه ملی، اعتبار قابل توجهی به طرح‌های آبخیزداری کشور اختصاص یافت که به مقدار زیادی به پیشرفت عملیات آبخیزداری کمک کرده است. 

عباسی راد ادامه داد: هم‌اکنون این حوزه‌های آبخیزداری از پیمانکار به صورت موقت تحویل گرفته شده است که در صورت وجود مشکل، برطرف و تحویل نهایی می‌شود. 

وی اظهارداشت: مهار سیلاب، جلوگیری از تخریب و فرسایش خاک، کاهش خطرات سیل، جلوگیری از ورود رسوبات به داخل سد شهید شاهچراغی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی، از اهداف اجرای این طرح‌ها است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: عملیات زیستی شامل کُپه کاری ،بذرپاشی، جنگل‌کاری و همچنین احداث کمربند حفاظتی و توانمندسازی جوامع محلی انجام می‌شود که موجب مشارکت بیشتر مردم محلی در اجرای طرح های دولتی و حفظ و احیا عرصه های منابع طبیعی می‌شود. 

شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی طبیعی است که تاکنون برای بیش از ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

شهرستان دامغان دارای ۳۵ بند خاکی و شامل سه حوزه آبخیزداری سد شهید شاهچراغی، کویر حاج علی قلی و کویر مرکزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha