۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 1261
کد خبر: 84111885
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نسبت به قطع کمک‌های جهانی

کابل - ایرنا - سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با هشدار نسبت به قطع کمک‌های جهانی به این کشور گفت که در نشست آینده ژنو، راه‌های ادامه این کمک‌ها بررسی می‌شود.

به گزارش ایرنا، «محمدحنیف اتمر» که امروز(دوشنبه) برای گرفتن رای اعتماد و اعلام برنامه های خود در مجلس حاضر شده بود تصریح کرد تعهدات جامعه جهانی برای کمک به افغانستان در چهار سال گذشته تا دو ماه دیگر به پایان می‌رسد و به همین دلیل در نشست ژنو در خصوص ضرورت ادامه این کمک ها با کشورهای کمک کننده بحث و تبادل نظر می شود.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که کشورها ادامه کمک‌های خود به افغانستان را مشروط کنند که ارزیابی لازم در کابینه انجام می شود.

وزیر پیشنهادی خارجه خاطرنشان کرد که ممکن است اجماع ملی، منطقه‌ای و جهانی برای کمک به افغانستان همزمان با افزایش خشونت در این کشور آسیب ببیند.

وی به نمایندگان وعده داد در صورتی که به وی رای اعتماد دهند، اصلاحات لازم از جمله الزام فراگیری زبان انگلیسی برای کارکنان وزارت خارجه و در باره شیوه استخدام در این وزارتخانه اصلاحاتی انجام دهد.

نامزد وزارت خارجه افغانستان درپاسخ به سوالات نمایندگان در باره آب‌های کشور و روابط با همسایگان گفت: در زمان وزارت وی در امور خارجه، روابط با همسایه ها براساس منافع ملی و روابط بین الملل استوار خواهد بود و هرکس در این وزارت خلاف آن رفتار کند با آن برخورد می‌شود.
وی افزود: در باره آب‌ها سیاست وزارت خارجه افغانستان روشن است و ما با جمهوری اسلامی ایران براساس توافقنامه سابق بین دو کشور در باره رودخانه هیرمند رفتار خواهیم کرد و اگر کوچکترین تخطی صورت گیرد، خیانت ملی است و بر همین اساس توافقنامه هیرمند با ایران را دولت و ملت افغانستان پذیرفته و ما آن را مو به مو اجرا می‌کنیم.
اتمر گفت که در باره آب‌های افغانستان با تمام همسایه ها چنین برخورد خواهد شد و ما از منابع ملی و آب‌های خود نمی‌گذریم و نمایندگان ملت از آن مطمئن باشند.

بیش از یک سال از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان می‌گذرد اما به دلیل مشکلات در انتخابات ریاست جمهوری ۵ مهرماه سال ۱۳۹۸ و ادعای تقلب، تاکنون تمامی اعضای کابینه برای گرفتن رای  اعتماد به مجلس معرفی نشده اند.

رئیس جمهوری افغانستان امروز (دوشنبه) وزیران پیشنهادی کشور، خارجه و دارایی را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.

دولت افغانستان محمد حنیف اتمر را برای وزارت امور خارجه، عبدالهادی ارغندیوال را برای وزارت دارایی و مسعود اندرابی را برای پست وزارت کشور معرفی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha