هلال احمر خراسان شمالی در ۲۰ پایگاه به مسافران امداد می‌رساند

بجنورد-ایرنا- سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: برای خدمات‌رسانی به مسافران زمستانه، پنج پایگاه فصلی به شمار پایگاه‌های امدادی این جمعیت افزوده شد و در مجموع امدادگران استان در ۲۰ پایگاه آماده خدمات می‌دهند.

ابوالفضل محبان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای خدمات رسانی به کاربران جاده و امدادرسانی در حادثه های احتمالی از ظرفیت یک پایگاه کوهستان، یک تیم واکنش سریع، یک پایگاه امداد هوایی، پنج پایگاه فصلی و ۱۲ پایگاه امداد جاده ای استان استفاده می شود. 

وی افزود: در این زمینه ۱۹ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد و ۱۲ دستگاه ست نجات به کار گرفته می شود. 

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: برای خدمات رسانی بهتر، تقویت ناوگان امدادی مورد توجه بوده است و در سال جاری یک دستگاه خودروی امدادی سنگین تامین شد. 

وی اظهار داشت: علاوه بر آن تجهیزات مختلف از جمله قایق نجات، جلیقه نجات  نیز پهباد برای عملیات جست وجو در کوهستان از دیگر تجهیزاتی است که برای استان تامین شده است. 

وی با اشاره به اینکه امسال پهپاد جست وجوگر به ناوگان عملیاتی هلال احمر استان افزوده شده است افزود: این تجهیز از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی به این جمعیت  تحویل داده شده است.

محبان اظهار داشت: در بعضی مواقع امکان استفاده از بالگرد بری جستجو وجود ندارد، در این شرایط استفاده از پهپاد می‌تواند در عملیات، کمک رسان باشد.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پایگاه های این جمعیت برای امدادرسانی زمستانه به مسافران به ۲۰ پایگاه افزایش یافته است و امدادگران در آمادگی کامل برای ارائه خدمت قرار دارند. 

جمعیت هلال احمر خراسان شمالی حدود هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر داوطلب دارد. 

امدادگران این جمعیت در نیمه نخست پارسال در ۵۴۱ حادثه جاده ای، ۲۹ حادثه کوهستان و ۳۷ حادثه سیل و آبگرفتگی حضور یافته و امداد رسانده اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha