۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84120399
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی دزفول: کشاورزان، مزارع را سم پاشی کنند

دزفول- ایرنا-:رئیس اداره هواشناسی صفی‌آباد دزفول گفت: باتوجه به پیش بینی بارش پرباران آخر هفته به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به سم پاشی مزارع اقدام کنند.

علی کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزان امروز برای سمپاشی مزارع و فردا برای کودپاشی اقدام کنند.

۹۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی و بیش از ۱۶ هزار بهره بردار ثبت سامانه در شهرستان دزفول وجود دارد که بیش از ۲.۵ میلیون تن محصول در این شهرستان تولید می‌شود.

این کشاورزان برای انجام فعالیت های خود نیازمند اطلاعات به روز هواشناسی هستند.

رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول همچنین با پیش بینی بارندگی قابل ملاحظه، تندباد لحظه‌ای و احتمال رعد و برق از روز پنجشنبه تا یکشنبه هفته بعد گفت: مسوولان دستگاه‌های مختلف باید برای جلوگیری از بروز خسارت‌ها در پی بارندگی‌های پیش رو آمادگی داشته باشند.
به گزارش ایرنا دزفول صبح دوشنبه با مه شدید صبحگاهی همراه بود و  دید افقی به ۵۰ متر کاهش یافت.

در روزهای اخیر ۳۶.۶ میلیمتر بارندگی در دزفول ثبت شده که این بارندگی منجر به آبگرفتگی معابر و مسدود شدن برخی مسیرهای روستایی و عشایری شده است.

مه دید افقی را در شوش به ۵۰ متر رساند

رییس اداره هواشناسی شوش گفت: مه راه‌های برون شهری این شهرستان را فرا گرفته و باعث کاهش دید افقی تا ۵۰۰ متر شده است.

حمزه شفی خدایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محورهای شوش - دزفول، شوش - اهواز و شوش - اندیمشکدچار مه گرفتگی شده‌اند.

وی گفت: پیش بینی می‌شود با تابش نور خورشید تا ساعت ۱۱ امروز از غلظت پدیده مه کاسته شود و فردا بار دیگر مه گرفتگی در منطقه رخ دهد.

رییس هواشناسی شوش بارش سامانه اخیر در این شهرستان را ٣٧.٤ میلیمتر اعلام کرد و افزود: درمجموع میزان بارش باران در شوش در سال زراعی جاری ٤٥ میلیمتر بوده است. 

وی ادامه داد: سامانه بارشی خوب دیگری اواخر هفته جاری وارد منطقه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha