۲۵۲ واحد صنعتی شهرک‌های صنعتی خراسان‌ شمالی فعال است

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: ۲۵۲ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فعال است که از این تعداد ۱۵۲ واحد با بیش از ۵۰ درصد ظرفیت خود تولید دارد.

سیاوش وحدت روز سه‌شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا شمار واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان را  ۲۹۰ واحد عنوان کرد.

وی افزود: از مجموع واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی۱۰۰ واحد نیز با کمتر از ۵۰درصد ظرفیت تولید خود فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه از مجموع واحدهای فعال،  فعالیت  ۳۵ واحد صنعتی در شهرک ها و سه واحد صنعتی در نواحی صنعتی نیز کمتر از ۲۵درصد ظرفیت تولید است، گفت: ۳۸ واحد صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان نیز راکد است.

وی با تشریح مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی راکد خراسان شمالی اظهار داشت:  ۵۰ درصد واحدهای صنعتی استان بدهی بانکی و کمبود نقدینگی دارند و مشکلات مدیریتی، بازار یابی و نبود بازار فروش نیز از دیگر مشکلات این واحدهاست.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی با بیان این که عمر برخی از واحد های صنعتی راکد نیز به اتمام رسیده است اظهار داشت: برخی واحدهای تعطیل استان که از سال های قبل از تاسیس استان فعال بودند به پایان دوره تولید و عمر خود رسیده اند و  محصول و خط تولیدشان منقضی شده که برای این واحد ها راهکار های مختلفی ارائه شده است.

وحدت در مورد مشکلات واحد های فعال نیز اظهار داشت: مشکل نبود و کمبود نقدینگی در این واحد ها نیز به علت هزینه های بالای تامین مواد اولیه دیده می شود و برخی قوانین ارزی نیز برای واحد هایی که صادرات دارند مشکل ساز است که برای رفع این موارد در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چاره اندیشی می شود.

وی یکی از راهکارهای رفع این مشکلات را حضور واحدهای صنعتی در بازار سرمایه و بورس و فرا بورس دانست و گفت: اگر چه راه حضور در این بازار ها طولانی است اما شرکت هایی مانند کیا الکترود که در بورس پذیرفته شده است از فعالیت در بازار سرمایه رضایت دارد.

  وی از اشتغال ۲هزار و ۸۳۹ نفر در واحدهای مستقر در شهرک ها خبر داد و افزود: ۱۸۴نفر نیز در واحدهای تولیدی داخل نواحی صنعتی شاغلند و در مجموع میزان اشتغالزایی در واحدهای صنعتی شهرک ها و نواحی صنعتی استان ۳هزار و ۲۳ نفر است.

وحدت از انعقاد ۱۳۱ قرارداد واگذاری زمین صنعتی در سال جاری نیز خبرداد و اظهار داشت: در همین مدت ۱۴ قرارداد واگذای نیز در نواحی استان منعقد شده است.

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی افزود: مساحت اراضی واگذار شده در این قراردادها ۴۶ و نیم هکتار است.

خراسان شمالی ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha