پیکارهای جهانی پارادوومیدانی امارات برای ما حیاتی است

تهران- ایرنا- رییس انجمن دوومیدانی فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان گفت: اگر مسابقات جهانی امارات در اسفند ماه برگزار نشود چند ورزشکار پارالمپیکی ایران با مشکل کلاس‌بندی مواجه خواهند شد و به همین دلیل این مسابقه‌ها برای ما جنبه حیاتی خواهد داشت.

«علی‌اصغر هادی‌زاده» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به محدودیت‌های جدید کرونایی و تاثیر آن بر تمرینات ملی‌پوشان این رشته اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک توجه ویژه به ورزشکارانی است که سهمیه کسب کردند. سه دوومیدانی کار تحت نظر فدراسیون در لیست اعزام به توکیو قرار دارند که «مهدی اولاد» و «بهزاد عزیزی» شانس کسب مدال طلا هستند و «وحید علی نجیمی» در لیست برنزها قرار دارد.

او ادامه داد: شمار دیگری از ورزشکاران قرار است اسفندماه امسال به مسابقات جهانی امارات اعزام می‌شوند و در آنجا برای کسب سهمیه تلاش خواهند کرد. البته بنا به دستورالعمل کمیته ملی پارالمپیک کسب سهمیه ملاک اعزام نیست بلکه باید حدنصاب جهانی را کسب کنند تا نام آنان در فهرست اعزام قرار گیرد.

هادی‌زاده با بیان اینکه مسابقات امارات برای چند نفر از ورزشکاران ما حیاتی به شمار می‌رود افزود: در این مسابقات ۲ ورزشکار پارالمپیکی ایران باید کلاس‌بندی لازم را کسب کنند در غیر این صورت حضور آنان در پارالمپیک توکیو سخت است. آنان مشکلی برای حضور در توکیو ۲۰۲۰ نداشتند اما با تعویق المپیک این مشکل به وجود آمد. امیدوارم این مسابقات برگزار شود و ورزشکاران ما که از شانس بالایی برای رسیدن به مدال در پارالمپیک توکیو برخوردار هستند کلاس‌بندی لازم را کسب کنند.

رییس انجمن دوومیدانی فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان با اشاره به تمرینات ملی‌پوشان اظهار داشت: مشکلی برای تمرین ورزشکاران پارالمپیکی در رشته دوومیدانی نداریم چون آنان به‌راحتی در پیست‌های استاندارد کشور تمرین خواهند کرد. شاید در برخی از رشته‌ها سالن برای ورزشکاران نابینا سخت رزرو شود اما برای دوومیدانی‌کاران تمرین در پیست‌های استاندارد ایران سخت نیست.

استعدادیابی و گردش نخبگان در رشته دوومیدانی یکی دیگر از مباحث موردنظر هادی‌زاده بود. وی در این زمینه گفت: ما اردوی تیم ملی جوانان داریم که برای پارالمپیک جوانان بحرین آماده می‌شوند. این اردو پشتوانه خوبی برای تیم ملی است و بی‌تردید در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو از آنان بیشتر خواهیم شنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha