۴۰ گروه سرود همزمان در شهر یزد برنامه اجرا کردند

یزد- ایرنا- ۴۰ گروه سرود در پنجمین روز بزرگداشت هفته بسیج ( ۳۰ آبان تا ششم آذر ) و تقارن آن با میلاد امام حسن عسکری (ع) عصر سه سه‌شنبه همزمان با راه‌اندازی « کاروان شادی و خدمت » در محله های مختلف شهر یزد مرکز این استان برنامه اجرا کردند.

به گزارش ایرنا، اعضای گروه‌های سرود یادشده با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و بدون تجمع شهروندان به صورت موقت و گذری با عبور از خیابان‌ها و در برخی میدان های شهر به اجرای برنامه پرداختند.

محتوای سرودها در ارتباط با نقش بسیج در انقلاب‌اسلامی، همبستگی با ارزش‌های دینی، ولایت فقیه، بصیرت،  دوران هشت سال دفاع مقدس و امام حسن عسکری( ع )بود.

معاون فرهنگی سپاه الغدیر یزد گفت: برنامه‌های هنری به خصوص سرود جریانی فاخری است که با حضور جوانان نقش مهمی در انتقال مفاهیم انقلابی به آحاد مردم دارد .

سرهنگ سید حسین راسخی در حاشیه کاروان یادشده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شناسایی و ساماندهی گروه‌های سرود در محله ها  از سوی پایگاه‌ نیروهای مقاومت بسیج  جزو برنامه‌های سپاه است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در بیشتر پایگاه‌های مقاومت فعال حوزه شهری و برخی مناطق روستایی نسبت به تشکیل گروه سرود اقدام شد و برخی مواقع بر حسب ضرورت برنامه اجرا می کنند.

تاکنون ۱۰۰ گروه سرود و تواشیح با عضویت نوجوانان و جوانان بسیجی در پایگاه‌های مقاومت شهری و روستایی استان یزد تشکیل و فعالیت دارد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده در اقشار مختلف دارد.

همچنین امروز با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان خانه سرود بسیج یزد در حسینیه ثارالله مرکز این استان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: استفاده از فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای انجام ماموریت‌های بسیج در اولویت برنامه های مسوولان نظام اسلامی قرار  دارد .

سرتیپ دوم پاسدار رضا پورشمسی افزود: با تهیه و ارایه محتواهای مناسب هنری به خصوص در قالب گروه های سرود و آهنگ‌های انقلابی می‌توان مفاهیم فرهنگی را بیشتر در میان گروه های مختلف جامعه گسترش داد.

   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha