استاندار ایلام: دستگاه قضایی با افراد خاطی در بازار مرغ برخورد کند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه دستگاه قضایی باید با افراد خاطی در بازار مرغ استان بشدت برخورد کند، گفت: وقتی یک روز کمبودی در بازار ایجاد می شود، برخی از وضعیت پیش آمده سوءاستفاده کرده و با گران فروشی مشکل ایجاد می کنند، در این شرایط تحریمی این افراد مخل اقتصادی هستند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام افزود: باید با افراد خاطی که در دوران سود شریک هستند و از همه حمایت ها و یارانه های دولتی استفاده می کنند اما در دوره ضرر از تعهدات خود سرباز می زنند و حمایت نمی کنند، برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ به دلیل یک مشکل در کل کشور دچار نوسان شد که با هماهنگی خوب دستگاه قضایی و دادستانی، نیروی انتظامی و بازرسی دوباره آرامش نسبی حاکم شد.

مدیران وضعیت بازار و گردهمایی ها را ساماندهی کنند

سلیمانی دشتکی از وضعیت تجمعات برای توزیع مرغ و نهاده در روزهای اخیر بشدت انتقاد کرد و گفت: باید مدیریت شود که در این شرایط کرونایی و محدودیت ها تجمع ایجاد نشود.

وی افزود: همین بی برنامگی ها و عدم مدیریت ها موجب ایجاد ازدحام و تجمعات در بازار و فروشگاه ها شده است و جان مردم را به خطر انداخته است.

استاندار ایلام گفت: ما با همه توان در تلاش هستیم آمار ابتلا و بستری و فوتی ناشی از کرونا کاهش یابد اما اکنون با این عدم مدیریت ها شاهد تجمعات و ازدحام برای خرید مرغ و نهاده هستیم.

سلیمانی دشتکی افزود: ما کم شخصیت برجسته به خاطر کرونا از دست ندادیم اکنون هر فوتی که رخ می دهد مصیبتی به یک خانواده وارد می شود و این یک درد است.

وی اضافه کرد: وقتی مراسمات عزا و عروسی و گردهمایی ها ممنوع است چرا نباید بازار به گونه ای مدیریت شود که با توزیع بین فروشگاهی و برنامه ریزی از تجمعات مردم کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه نشست ها و گردهمایی در شهرهای قرمز با ۱۵ نفر، نارنجی ۲۰ نفر و زرد ۳۰ نفر با رعایت پروتکل ها ممکن است و بیش از این ممنوع است گفت: روز گذشته فروشگاه اتکا تنها برای حفظ سلامت مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شد.

وی تاکید کرد: همه باید نسبت به حفظ سلامت مردم توجه کنند و کاری نکنند که با ازدحام مردم جان آنها در این شرایط کرونایی به خطر بیافتد.

وی از جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برای توزیع مرغ دولتی و تامین مرغ گرم و آرامش مجدد در بازار تشکر کرد و گفت: باید با مدیریت درست، مرغداران را پای کار بیاورند و با یک برنامه منسجم این مشکل برطرف شود.

به گزارش ایرنا در این نشست مدیرکل جهاد کشاورزی استان و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت به ارایه گزارشی از اقدامات خود در زمینه جوجه ریزی، توزیع مرغ منجمد و بازرسی در بازار پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha