هوای اراک برای تمام گروه‌های سنی در شرایط ناسالم قرار دارد

اراک - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک روز چهارشنبه به دلیل انتشاربیش از حد مجاز ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون، برای تمام گروه‌های سنی در شرایط ناسالم قرار دارد.

  «رضا میرزایی» در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوای این شهر  از ساعت ۱۰ صبح امروز (چهارشنبه) در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار گرفت و بالاترین شاخص آلودگی با عدد ۱۵۲ مربوط به ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی گزارش شد.

وی ادامه داد: با توجه به تشدید شیوع بیماری کرونا و امکان اثرات زیانبار همزمان این ۲ عامل برای مبتلایان، انتظار است مردم از هرگونه رفت آمد در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد خودداری کنند.
میرزایی اظهار داشت: بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت بدنی در فضای باز خودداری کنند و رانندگان هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها از سرریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها جلوگیری به عمل آورند.

وی ادامه داد: خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی و مانند آن از دیگر ضروریات است.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۳۹ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

کیفیت هوا در یک تقسیم بندی مرتبط با سلامت انسان به شش دسته شامل خوب بین ۰ تا ۵۰، متوسط بین ۵۱ تا ۱۰۰، ناسالم برای گروه‌های حساس  بین ۱۰۱ تا ۱۵۰، ناسالم بین ۱۵۱ تا ۲۰۰، بسیار ناسالم بین ۲۰۱ تا ۳۰۰  و خطرناک از ۳۰۰ بالاتر تقیسم می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha