۱۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84129021
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: ۲ سکونتگاه‌ غیررسمی در بوکان ساماندهی می‌شود

مهاباد- ایرنا- نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ سکونتگاه شهرک جوانان (بهاران) و شهرک دامداران (ناله شکینه) در دفتر تقسیمات کشوری تحت بررسی و مطالعه قرار داشته و در آینده ای نزدیک ساماندهی خواهد شد.

انور حبیب‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهرک "دامداران" و "جوانان" در حال حاضر از آن به عنوان سکونتگاه‌های غیررسمی یاد می‌شود و در تقسیمات کشوری جایگاهی ندارند، اظهار داشت: این سکونت‌گاه‌ها در قالب طرح شناخت و تخصیص کد و شناسه تقسیماتی در دفتر تقسیمات کشوری تحت بررسی و مطالعه قرار دارد.

وی ادامه داد: این ۲ شهرک چون متولی مشخصی برای ارائه خدمات رفاهی برای آن مشخص نشده، سبب محرومیت ساکنان آن از حداقل امکانات رفاهی و بهداشتی شده است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این ۲ منطقه که افراد زیادی در آن ساکن هستند نه در محدوده روستا و نه در محدوده شهر قرار دارند، اضافه کرد: به همین دلیل متولی مشخصی برای ارائه امکانات در این شهرک‌ها وجود ندارد.

وی افزود: شهرک دامداران که در جوار میدان دواب بوکان احداث شده، دارای ۴۳ هکتار مساحت بوده و در شرق شهر بوکان واقع شده است که بیش از ۲۰ سال از احداث آن می‌گذرد.

حبیب‌زاده در خصوص شهرک جوانان نیز اظهار کرد: این شهرک نیز در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ در نزدیکی روستای "ینگیجه" در نزدیکی شهر بوکان درزمین‌های کشاورزی این روستا احداث شده است.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک در شهرک دامداران حدود ۵۳۰ خانوار و در شهرک جوانان نیز بیش از ۷۰ خانوار ساکن هستند.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و دومین شهر مهاجر پذیر کشور بعد از کرج بوده و سومین شهر پرجمعیت در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

این شهرستان با ۲۵۱ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و سیمینه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha