۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۵
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84131132
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۸۶ خانه مددجو در چهارمحال و بختیاری  فاقد لوله کشی گاز است

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت های خانه های مددجویی گفت: یکهزار و ۴۸۶ خانه مددجویی در استان فاقد لوله‌کشی گاز است.

علی ملکپور روز سه‌شنبه در جلسه پیگیری و تسریع در گازکشی ساختمان‌های مسکونی مددجویان کمیته امداد استان افزود: ۱۲۷ خانه مددجویان در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی در بخش منچ، ناغان، کوهرنگ و بازفت است.

به گفته وی، برای گازکشی منازل مسکونی مددجویان ۶۰ میلیارد ریال اعتبار است که نیمی از این اعتبارات از محل اعتبارات خیران و نیمی دیگر باید از محل اعتبارات استانی تامین شود. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه تعدادی مددجو برای معافیت از پرداخت هزینه انشعاب و کنتور به شرکت گاز معرفی می‌شود که  برای این معافیت با محدودیت تعداد مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه هزینه خرید کنتور گاز ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است ، گفت: افزایش سهمیه معافیت از خواسته‌ها این نهاد از شرکت گاز است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون یکهزار و ۶۹ خانه مددجویان فاقد سرویس بهداشتی است که از این تعداد ۲۱۶ خانه در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی قرار دارد.

ملکپور با تاکید بر اینکه یکهزار و ۷۶ خانه مددجویان فاقد حمام است، گفت: از این تعداد ۱۹۳ خانه در مناطق شهری و مابقی درمناطق روستایی فعال است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح‌های مختلف از جمله سرویس بهداشتی، حمام و گازکشی برای منازل مددجویان زیرپوشش کمیته امداد نیاز به اعتبارات خیران و همچنین تامین اعتبار از محل اعتبارات استانی دارد.

وی در ادامه به ساخت ۶۵ واحد مسکونی در روستای لندی و ۶۰ واحد مسکونی در روستای سرتنگ محمودی اشاره کرد و گفت: احداث این واحدها بین ۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی، برای احداث این واحدها ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز بود که از این میزان ۱۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی خیر هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اهمیت بحث گازکشی، همچنین احداث سرویس بهداشتی و حمام برای مددجویان افزود: برای اجرای این طرحها و همچنین برآورد هزینه برای اجرای این طرحها باید از سوی کمیته امداد انجام شود.

مجید نظری افزود: پیگیری لازم برای تامین منابع مالی طرح گازرسانی به منزل مددجویان انجام شود که برای اجرای این طرح ۵۰ درصد هزینه از سوی کمیته امداد و یا خیران و ۵۰ درصد از محل اعتبارات استانی هزینه خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، هم‌اکنون ۳۹ هزار و ۹۷۲ خانوار با جمعیتی بیش از ۹۰ هزار و ۱۷۷ نفر حدود ۶ درصد جمعیت و ۱۱ درصد از مجموع خانوارهای چهارمحال و بختیاری زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha