۴۴۶ فرزند ایثارگر دارای تحصیلات عالی در خراسان شمالی بیکار هستند

بجنورد - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۴۴۶ فرزند ایثارگر دارای تحصیلات عالیه در استان بیکار هستند که بیشتر این افراد مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف دارند.

عابس حسینی روز پنجشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: فرزندان شهدا و ایثارگران برای استخدام در دستگاه های اجرایی همانند دیگر اقشار جامعه در آزمون شرکت می کنند با وجود سهمیه  ۳۰ درصدی(۲۵ درصد جانبازان بالای ۲۵ درصد و ۵ درصد آن جانبازان زیر ۲۵ درصد) تعداد کمتری استخدام می شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۲۹۳ نفر دیگر از فرزندان شهدا و ایثارگران استان در نوبت اشتغال هستند اظهار داشت: از این تعداد ۸۹۸ نفر مقطع کارشناسی، ۶۵۴ نفرکاردانی و مابقی دیپلم و زیر دیپلم هستند.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال ۴۰ میلیارد ریال وام اشتغال به ۸۹ نفر متقاضی پرداخت شده است افزود:در سال گذشته نیز برای ۴۲۹ نفر متقاضی ایجاد شغل خانواده های شهدا و ایثارگران در این استان بیش از ۲۱۵ میلیارد ریال پرداخت شده بود.

بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد و در سال ۱۳۶۵ نیز وظیفه ساماندهی و پشتیبانی فرزندان شهدا به این نهاد واگذار شد.

خراسان شمالی که بیش از سه هزار شهید و ۶ هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده، ۳۵ هزار رزمنده در جبهه ها داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha