بازگشت کردستان به وضعیت نارنجی نشانه مشارکت خوب مردم است

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: بازگشت این استان از وضعیت قرمز به سطح نارنجی از نظر ابتلا به ویروس کرونا نشانه همکاری و مشارکت خوب مردم در اجرای طرح هوشمند محدودیت‌های کرونایی است.

محمدابراهیم زارعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تقدیر از همکاری مردم و اصناف این استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در ابتدای آغاز اجرای طرح محدویت‌های کرونایی (اول آذر) چهار شهرستان این استان در وضعیت قرمز قرار داشتند که در نتیجه اعمال شدید ممنوعیت‌های ۲ هفته‌ای این طرح هم اکنون کل شهرستان‌های استان به وضعیت نارنجی بازگشته‌اند.

وی یادآور شد: بازگشت به سطح نارنجی نشان از همکاری خوب مردم و اصناف با ستادهای استانی و شهرستانی داشته و انتظار می‌رود این رویه در ۲ هفته آینده نیز برای بازگشت به وضعیت زرد و تثبیت روند کاهشی ابتلا و فوتی‌ها همکاری‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تداوم داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه همچنان تا رسیدن به وضعیت مطلوب همکاری مردم و کاهش شیوع ابتلا فاصله زیادی داریم،  اضافه کرد: برخوردهای انتظامی و قضایی علیه افراد یا واحدهای صنفی مطلوب ستادهای استانی و شهرستان مدیریت کرونا نیست اما به منظور ارتقای سطح سلامت مردم این اقدام مهم و ضروری است.

زارعی افزود: دولت در شرایط کرونایی بیش از هر زمان دیگری دغدغه معیشت مردم را داشته و باور داریم نباید هیچ کسب و کاری تعطیل شود اما بروز و ظهور همه گیری بیماری کووید ۱۹ باعث شد تصمیماتی در ستادهای مدیریت مقابله با کرونا اتخاذ شود تا مشکلات جامعه بیشتر ن‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم صاحبان کسب و کارها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای خود و تاکید به مشتریان برای زدن ماسک و پایبندی به این پروتکل‌ها همکاری کنند تا مجبور به تصمیم گیری مجدد برای تعطیلی و اعمال محدودیت‌های شدیدتر نباشیم.

به گزارش ایرنا، با توجه به تغییر وضعیت شیوع کرونا در کردستان از قرمز به نارنجی، از شنبه ١٥ آذر صاحبان واحدهای صنفی به جز گروه‌های ٣ و ٤ به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

گروه شغلی یک که شامل خدمات ضروری از جمله نانوایی‌ها، جایگاه‌های عرضه سوخت، رستوران‌های بیرون‌بر،   سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است در وضعیت قرمز نیز فعالیت داشتند اما از فردا گروه‌های شغلی ۲ از جمله عکاسی‌ها، آرایشگاه‌ها، لوازم‌التحریر فروشی، فروشگاه لوازم خانگی، مشاورین املاک، خشکبارفروشی‌ها، مراکز طبخ غذا، مراکز شماره‌گذاری خودرو، پاساژها، قنادی‌ها، بستنی و آبمیوه فروشی، فروش مبلمان،   چاپ و خدمات دیجیتال و فروشگاه‌های لوازم بهداشتی و آرایشی می‌توانند فعالیت خود را از سر گیرند.

مشاغل گروه‌ ۳ و ۴ از جمله سالن‌های ورزشی،   مساجد، استخرهای شنا، مراکز آموزشی، مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های زبان، مهدهای کودک، سینماها، موزه‌ها، تالارهای پذیرایی و برگزاری مراسم عروسی و ختم همچنان فعالیت شان ممنوع است.  

در حال حاضر ۴۱۹ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، از این تعداد ۲۶۷ نفر در سنندج، ۳۸ نفر در سقز، ۲۸ نفر در مریوان، ۲۸ نفر در قروه، ۱۵ نفر در کامیاران، ۲۰ نفر در بانه، ۱۷ نفر در بیجار، هفت نفر در دیواندره، ۲ نفر در دهگلان تحت درمان قرار دارند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر جمعه ۱۴ آذر در مجموع ۱۳ هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۳۴۷ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۳۵ نفر رسیده و ۴۹ هزار ۶۹۵ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند و ۷۰۸ هزار و ۱۰۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha