۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۹
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84136480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهربانی با پرندگان در مهاباد با ساخت ظروف دانه‌خوری

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با شروع فصل سرما و بارش برف، جمعی از دوستداران محیط زیست این شهرستان در اقدامی خودجوش با ساخت و نصب ظروف دانه‌خوری برای پرندگان به یاری آنها در این روزهای سرد زمستانی شتافتند.

فاروق سخنور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز فصل سرما و بارش برف سنگین در این شهرستان افزود: با توجه به احتمال یخ بستن زیستگاه‌های آبی و تالاب‌های این شهرستان و گرسنه ماندن و تلف شدن پرندگان، تشکل‌های زیست محیطی مهاباد در اقدامی خودجوش با آویزان کردن دانه خوری‌های پلاستیکی در مناطقی از شهر به پخش دانه برای تغذیه پرندگان پرداختند.

وی اضافه کرد: این دوستداران محیط زیست مدتی قبل برای جمع‌آوری بطری‌ و ظروف پلاستیکی در این شهر فراخوان داده بودند که با استفاده از این بطری‌ها و ظروف اقدام به درست کردن دانه‌خوری‌هایی کرده و آن را برروی درختان بوستان‌ها در مناطق مختلف شهر نصب کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: این دانه‌خوری‌های پلاستیکی در بوستان‌های این شهر طوری نصب شدند که در دید عموم قرار داشته و مردم قادر باشند در آنها دانه بریزند.

سخنور هدف از اجرای این طرح را نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست و حمایت از پرندگان و سایر حیوانات در بین اقشار مختلف مردم عنوان کرد.

وی همچنین از خانواده‌ها نیز خواست در این فصل از سال که پرندگان با کمبود مواد غذایی مواجه هستند هر خانواده از ظروف پلاستیکی دانه خوری‌هایی برای پرندگان ساخته و در محل‌های مناسبی آویزان کنند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در سطح کشور یکی از شهرهای مطرح در زمینه وجود تشکل‌های زیست محیطی به شمار می‌رود به طوری که نخستین تعاونی محیط زیست کشور در این شهرستان به ثبت رسیده است.

هم‌اکنون ۱۰ تشکل زیست محیطی در مهاباد فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha