۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۵
کد خبر: 84136603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه اردن: هنوز راهکار روشنی برای حل بحران سوریه وجود ندارد

تهران - ایرنا - «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن با تأکید بر اینکه هنوز هیچ راهکار روشنی برای حل بحران سوریه وجود ندارد، خواستار آغاز مذاکرات جدی و موثر بین طرفین بحران در این کشور شد.

به گزارش امروز(یکشنبه) خبرگزاری «روسیا الیوم»، الصفدی در سخنرانی در «سمینار چالش‌های منطقه‌ای و تلاش برای حل منازعات» در چارچوب فعالیت‌های شانزدهمین نشست کنفرانس «گفت وگوی منامه»، بر لزوم تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه حل سیاسی جهت حل بحران سوریه که وحدت و انسجام این کشور را حفظ و امنیت و ثبات آن را برگرداند، تأکید کرد.

او گفت: گفت و گوی سازنده طرفین، به حل بحران سوریه کمک کرده و امنیت، وحدت و ثبات آن را تضمین می‌کند.

وی افزود: هیچ استراتژی روشنی هنوز برای حل بحران سوریه وجود ندارد و باید کشورهای عربی در توسعه این استراتژی به روشی که راه حل سیاسی را برای این بحران تضمین کند، سهیم باشند.

الصفدی همچنین در مورد مسئله فلسطین خاطرنشان کرد که صلح عادلانه و جامع مبتنی بر راه حل دو کشور به منظور تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، یک گزینه «استراتژیک عربی» است.

وی بر ضرورت آغاز مذاکرات جدی و موثر بر اساس قوانین بین‌المللی و ایجاد افق سیاسی برای پیشرفت در جهت حل منازعات در منطقه خاورمیانه تأکید کرد.

بحران سوریه که در اسفند سال ۱۳۸۹ آغاز و به سرعت به جنگی بین‌المللی با استفاده از تروریسم تکفیری علیه مقاومت ضدصهیونیستی تبدیل شد، تاکنون این بحران صدها میلیارد دلار خسارت برای سوریه بر جای گذاشته است.

از سوی دیگر تحریم‌های آمریکا علیه سوریه در حل و فصل سیاسی بحران این کشور مانعی در روند سیاسی و حل بحران سوریه به ویژه در زمینه مسائل انسانی است که موجب درد و رنج مضاعف شهروندان سوری شده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha