۲ آذر ۱۳۹۷، ۲:۴۸
کد خبر: 83109754
T T
۰ نفر
وزیر خارجه اردن: حل سیاسی بحران سوریه حتمی است

تهران – ایرنا – ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن پنجشنبه شب در كنفرانس بین‌المللی « گفت ‌و گوهای مدیترانه‌ای» ایتالیا در رم گفت: دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران سوریه حتمی است.

به گزارش روسیا الیوم، ایمن الصفدی افزود: حل بحران سوریه، این كشور را به جایگاه مهم و ضروری خود در برقراری ثبات در منطقه بازمی گرداند.
وزیر خارجه اردن بر حتمی بودن دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران سوریه كه وحدت، یكپارچگی و امنیت این كشور را حفظ و مورد پذیرش همه مردم این كشور باشد، تاكید كرد.
وی همچنین بر ضرورت تداوم حمایت های جامعه جهانی از یك میلیون و 300 هزار آواره سوری كه در اراضی اردن حضور دارند تاكید كرد.
الصفدی در خصوص مساله فلسطین نیز گفت: تحقق امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه تنها با حل نزاع فلسطینی ها و اسرائیلی ها ممكن می شود.
روابط اردن و سوریه طی ماه های گذشته به سرعت روبه پیشرفت قرار گرفته است. مهر ماه سال جاری گذرگاه مرزی «نصیب-جابر» میان سوریه و اردن پس از توافق میان دو طرف، بازگشایی شد.
روز دوشنبه یك هیات پارلمانی اردنی شامل روسای كمیسیون های پارلمان این كشور به ریاست 'عبدالكریم الدغمی' با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت و گو كرد.
همچنین روز چهارشنبه وزیران دادگستری، گردشگری و نفت سوریه با هیات پارلمانی اردن در دمشق دیدار و راه های تقویت همكاری های دوجانبه به خصوص در زمینه انرژی و گاز گفت و گو كردند.
شبك**9365**1908