۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 1563
کد خبر: 84137314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آرمان خواهی و مطالبه گری از مهمترین شاخص‌های روز دانشجو است

لارستان – ایرنا- نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت شانزدهم آذر و روز دانشجو، گفت: آرمان خواهی، مطالبه گری و استکبار ستیزی و همچنین مبارزه جدی با فساد، فقر و تبعیض از مهمترین شاخصه ها و ارکان اساسی این روز تاریخی و سرنوشت ساز است.

حسین حسین زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روحیه بلند وآرمانی که می تواند مسیر توسعه، بالندگی و شکوفایی نظام را بیش از پیش رقم زند باید همواره مد نظر دانشگاهیان و حرکت های خودجوش جنبش های دانشجویی باشد.

وی تصریح کرد: شناخت ضرورت ها ، همگام شدن با مبانی روز دنیا و پیوند علم با صنعت از خواسته های اصلی ملت و دلسوزان جامعه از دانشگاهیان در شرایط خاص کنونی امروز است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جنبش دانشجویی و دانشگاهیان با وجود آنکه نباید هیچ گاه از سیاست به معنای حقیقی آن دور شوند درعین حال باید مراقب برخی جریان ها ، احزاب و گروه های مختلف سیاسی که به دنبال استفاده های گاه ابزای از تفکر خلاق و نقش موثر این قشرفرهیخته و پویا در منازعات و اهداف سیاسی خود هستند، باشند.

وی همچنین تولید علم توام با ایده پردازی و تقویت وتوسعه مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان را امروزه از مهمترین رسالت یک دانشجوی پویا و از مولفه های ارزشمند و مثبت در مسیر رشد و تحول دانشگاه و دانشگاهیان خواند.

نمایند مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید علم و کاربردی کردن ایده ها همواره از خواسته موکد و جدی مقام معظم رهبری در دیدارهای دانشجویی بویژه در سال های اخیر بوده است.

حسین زاده همچنین به تدبیر هوشمندانه و خلاقانه مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه های کشور اشاره کرد و افزود: این کرسی ها چنانچه در فضایی مطلوب و مبتنی بر اهداف و مسیر واقعی خود باشد زمینه ساز تحول، پیشرفت و کمک به پیشبرد امور در بخش های مختلف اجرایی و نظام تصمیم سازی در بخش های مختلف خواهد شد.

وی ضرورت قانون گرایی، ایجاد فضای با نشاط همراه با سعه صدر و استقلال فکری از سوی تشکل های دانشجویی را یادآور شد و گفت: حرکت ها و جنبش های خودجوش دانشجویی زمانی ارزشمند و تاثیرگذار خواهد بود که بر پایه و پشتوانه های  اندیشه ای قوی استوار باشد.

در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ که نماد بیداری و خودآگاهی دانشجویان در تاریخ ایران است، سه آذر اهورایی "احمد قندچی"، "مصطفی بزرگ‌نیا" و "آذر شریعت‌رضوی" دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا و اعطای دکترای افتخاری به وی همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا،  در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و یاد و خاطر آنان همواره در جنبش دانشجویی ایران ماندگار شد.

اخبار مرتبط