۳۲۰ نفر با افتتاح و کلنگ زنی سه طرح در رودان شاغل شدند

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: با افتتاح سه طرح اشتغالزایی با حضور استاندار هرمزگان در بخش های تعاونی، کشاورزی و صنعتی در شهرستان رودان، زمینه اشتغال ۳۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شد.

هادی ابراهیمی روز دوشنبه در خصوص بهره‌برداری از این طرح‌ها اظهار داشت: طرح سیلوی ۲۵ هزار تنی ذخیره گندم شرکت تعاونی تولیدی آرد فدک با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد که ۸ میلیارد تسهیلات منابع داخلی بانک کشاورزی و سه میلیارد توسط هیات مدیره برای ۳۰ نفر اشتغال زایی کرده است.

وی اضافه کرد: پروژه گلخانه هیدروپونیک در زمینه تولید محصول‌های صیفی و سبزی با اعتبار ۵۸۰ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغالزایی ۲۸۰ نفر توسط بخش خصوصی و طرح تولید لامپ‌های کم مصرف با اعتبار چهل میلیارد ریال زمینه اشتغال ۱۰ نفر را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: در راستای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و همکاری جهت تاأمین نیروی کار، دولت مشوق‌هایی از جمله طرح مشوق بیمه کارفرمایی و یارانه دستمزد را در نظر گرفته که در راستای طرح یارانه دستمزد در صورت جذب نیروی کار شغل اولی، ۳۰ درصد مبلغ دستمزد نیروی کار به صورت یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود و در طرح مشوق بیمه کارفرمایی نیز کارفرمایان در صورت جذب دانش آموختگان دانشگاهی، از پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شوند.

شهرستان رودان با بیش از ۱۲۴ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha