معاون استاندار: ابتلای کارمندان ایلامی به کرونا کاهش یافت

ایلام- ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام گفت: ابتلا به کرونا در بین کارمندان این استان کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز دوشنبه در نشست قرارگاه ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: میزان ابتلای کارمندان به کرونا از ۲۵۰ نفر به ۲۰ تا ۳۰ نفر رسیده است که نشان می دهد نظارت ها و رعایت پروتکل ها تأثیر بسیار خوبی بر کاهش ابتلا داشته است.

وی از عوامل تاثیرگذار در کاهش ابتلا به کرونا همچون حوزه های بازرسی، صنعتف معدن و تجارت و اصناف قدردانی کرد.

معاون استاندار ایلام همچنین از نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی که تلاش های شبانه روزی برای اجرای طرح محدودیت ها داشتند، قدردانی کرد.

انتشار اخبار التهاب آور موجب نگرانی مردم می شود

بسطامی اضافه کرد: نگرانی که برای همه دلسوزان است بحث التهاب آوری و انتشار اخبار مأیوس کننده در جامعه است و با توجه به شرایط بسیار سختی که در جامعه وجود دارد باید تا حد امکان از این موضوع اجتناب شود.

وی یادآور شد: یک سری اخبار هم باعث ایجاد التهاب و عدم تمرکز در تصمیم گیری ها می شود که باید با عوامل انتشار آنها برخورد شود.

بسطامی گفت: دستگاه های امنیتی ، نظارتی و اطلاعاتی به این حوزه ورود کنند، افرادی که این گونه اخبار را منتشر می کنند، به دنبال مأیوس کردن مدیران هستند.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان در این مدت خدمات ارزنده ای انجام داده و کادر درمان مجاهدت بسیاری داشته اند، ولی برخی اوقات یک سایت و کانال این گونه فعالیت ها را بی ارزش می شمرد.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: انتظار داریم رسانه ها اجازه ورود افراد بی ریشه را ندهند.

تردد در تفرجگاه ها همچنان ممنوع

بسطامی همچنین از پلیس راهور و شهرداری خواست همچنان بر مسدود بودن مراکز تفریحی و تفرجگاه ها نظارت کنند، اگر نیاز به نیروی اضافی بود، از نیروی بسیج هم استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: شهرستان ایلام وضعیت قرمز داشت و در حال حاضر وضعیت نارنجی شده ولی باید همچنان پروتکل ها رعایت شود تا دوباره با مشکل روبرو نشویم.

تداوم رعایت پروتکل ها و محدودیت ها در بازار

وی ادامه داد: باید رعایت پروتکل ها در بازار ، فروشگاه ها و پاساژها انجام و نظارت کامل صورت گیرد و اصناف هم در این زمینه همکاری داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر رعایت پروتکل ها ادامه نیابد، باز هم مجبور به افزایش محدودیت ها و تعطیلی بازار خواهیم شد که باعث مشکلات اقتصادی برای بازاریان می شود.

معاون منابع انسانی استاندار ایلام گفت: فرمانداران فقط برای افرادی که شیفتی در دستگاه ها و ادارات فعالیت می کنند، می توانند مجوز صادر کنند.

وی اضافه کرد: کارمندان و افرادی که در صنایع و کارگاهها فعالیت می کنند از طریق دستگاه متبوع لیست آنها به راهور ارائه می شود و مشکلی برای تردد نخواهند داشت.

دورکاری در ادارات همچنان ادامه دارد

وی بر نظارت بیشتر بر ادارات تاکید کرد و افزود: رعایت پروتکل ها و کاهش نیروی انسانی و دورکاری باید در دستور کار قرار گیرد. 

بسطامی گفت: بیماران زمینه ای، زنان باردار ، افراد مسن باید از طریق دورکاری انجام وظیفه کنند و اگر مدیری در این زمینه اهمال کند، باید گزارش شود.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: فرمانداران در شهرستان ها و شبکه بهداشت و اصناف بخش هایی را که همکاری مناسبی دارند شناسایی و مورد تشویق قرار دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha