۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۱۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84142489
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیکوکاران قدیمی‌ترین زندانی خراسان شمالی را آزاد کردند

بجنورد- ایرنا- قدیمی‌ترین زندانی خراسان شمالی پس از ۲۳ سال تحمل مستمر حبس، با کمک نیکوکاران، بخشش اولیای دم و تلاش دستگاه قضا و اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان روز پنجشنبه رهایی یافت.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مددجو که آرزوی زیارت امام رضا (ع) را پس از آزادی از زندان داشت،  با کمک این اداره کل امروز در نخستین روز آزادی به همراه خانواده به مشهدالرضا مشرف شد.

عبدالرحیم گرجی اظهار داشت: مددجو «ح. ج» که از سال ۷۶ به دنبال یک درگیری، به طور ناخواسته مرتکب یک قتل و زندانی شده بود، تاکنون ۲۳ سال را در زندان های تهران، دماوند و بجنورد تحمل حبس کرده بود.

وی افزود: این فرد که اصالت اسفراینی دارد، قبل از زندانی شدن برای کار به تهران سفر کرده بود که در محل کار با یکی از همکارانش به دلایلی درگیر شده بود که این حادثه به مرگ طرف منازعه انجامیده بود.

وی اظهار داشت: اولیای دم درخواست قصاص نداشته‌اند اما مبلغ زیادی برای رضایت درخواست کرده بودند که مددجو توان پرداخت آن را نداشت، اما در این اواخر آنان به دریافت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به عنوان دیه رضایت داده بودند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان برای آزادی این مددجو در هفته جاری، گفت: نیکوکاران بجنوردی چهار میلیارد ریال برای آزادی این زندانی و همچنین شماری از زندانیان مالی جرایم عمد و غیرعمد، با اولویت رهایی زنان از بند گلریزان کردند و حال آنکه برای آزادی این افراد به ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال مشارکت نیاز بود.

گرجی افزود: علاوه بر تحقق آزادی قدیمی ترین زندانی استان، حدود ۲۰ نفر از زندانیان با کمک دستگاه قضایی از زندان های خراسان شمالی آزاد خواهند شد.

وی با قدردانی از مشارکت نیکوکاران افزود: نیکوکاران و خیران در این جشن مساعدت خوبی داشتند که زمینه آزادی شمار بیشتری از زندانیان را فراهم آوردند.

میزان بازگشت به زندان مددجویان آموزش دیده در برنامه‌های اصلاح و تربیت به ۲ تا سه درصد رسیده که این نرخ در بقیه زندانیان ۱۵ درصد است.

برخی بدهکاران که هم اینک در زندان های این استان تحمل حبس می کنند با بدهی بسیار ناچیز به زندان افتاده‌اند اما توانایی مالی برای پرداخت آن را ندارند.

هم اینک حدود هزار و ۴۰۰ مددجو در زندان‌های خراسان شمالی تحمل حبس می‌کنند که ۳ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha