۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 84143964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ میلیارد ریال کمک برای طرح" آجر به آجر" در آذربایجان‌غربی جمع‌آوری شد

مهاباد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح "آجر به آجر" در استان، بیش از ۲ میلیارد ریال کمک جهت ساخت مدرسه جمع‌آوری شده است.

سپیده طیب قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمپین آجر به آجر با مشارکت جامعه خیران مدرسه‌ساز و با هماهنگی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت ساخت و تجهیز مدارس تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این کمپین در آذربایجان‌غربی نیز همزمان با سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده، افزود: از ابتدای فعالیت این کمپین تاکنون بیش از ۶ هزار نفر در آن شرکت و مبلغ ۲ میلیارد ریال جمع‌آوری شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برای پیشبرد اهداف کمپین و عملیاتی کردن آن، این مبلغ جمع‌آوری شده صرف ساخت یک باب مدرسه یک کلاسه در روستای محروم "گندکه" شهرستان مرزی سردشت شد.

وی با تاکید بر اینکه اقشار مختلف مردم می‌توانند در این امر خیر شرکت کنند، بیان کرد: امکان دریافت کمک‌های مردمی به صورت آنلاین فراهم شده و مردم می‌توانند برای پیوستن به این کمپین به سایت آجر به آجر مراجعه و یا #۲۴* را شماره‌گیری کنند.

طرح آجر به آجر امسال با دستور سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، به منظور مشارکت همگانی و تشویق آحاد مردم برای کمک در ساخت مدرسه درحال اجراست.

سایت آجر به آجر و سامانه #۲۴* امکان دریافت کمک‌های مردمی به صورت آنلاین را فراهم آورده است تا مشارکت همه مردم در این پویش آسان‌تر شود.

هم‌اینک، ۴۲۷ مدرسه با ۲ هزار و ۴۲۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی با زیربنای ۳۳۵ هزار متر مربع در حال احداث است که ۲۴۵ مدرسه با ۹۰۵ کلاس درس جزو پروژه های مشارکتی است؛ از این تعداد ۵۹۴ کلاس درس تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود که ۱۲۵ کلاس درس در مهرماه تحویل آموزش پرورش شد و مابقی نیز در دهه فجر امسال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد. 

براساس اعلام مسوولان حوزه زیرساخت های آموزشی، میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۱۸ و در استان ۴.۰۵ متر مربع بوده که برای رسیدن به متوسط کشوری چهار هزار و ۵۰۰ مدرسه نیاز است و این استان راهی ۱۰ ساله برای رسیدن به میانگین کشوری در عرصه فضای آموزشی دارد.

آذربایجان‌غربی دارای سه میلیون و ۲۶۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۰۷ هزار نفر از این تعداد شامل حدود ۱۹ درصد جمعیت را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha