توزیع پنج‌ هزار بسته معیشتی از محل موقاف در استان مرکزی هدفگذاری شد

اراک - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: توزیع پنج‌ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات، در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و به منظور کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا در این استان هدفگذاری شد.

حجت‌الاسلام «عبدالله واحدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توزیع بسته‌های معیشتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تا روز ۱۳ دی‌ماه امسال همزمان با اولین سالگرد شهادت شهید حاج‌ «قاسم سلیمانی» انجام می‌شود.  

وی ادامه داد: ارزش هر بسته معیشتی چهار میلیون ریال و شامل اقلام اساسی برنج، گوشت قرمز و سفید، ماکارونی، رب گوجه و روغن است که از محل موقوفات مرتبط تهیه و بین نیازمندان و آسیب دیدگان ویروس کرونا توزیع می‌شود.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: نیازمندان از سوی مراکز آستان مقدس امامزادگان(ع) هیات‌امنا و ائمه جماعات مساجد و بسیج محلات شناسایی شده‌اند و کمک‌های مومنانه با رعایت کرامت انسانی به آنان اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام واحدی اظهار داشت: از ابتدای رزمایش کمک مومنانه استان مرکزی تا کنون بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات مرتبط تهیه و بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان ویروس کرونا این استان توزیع شده است.  

وی ادامه داد: حمایت از نیازمندان یکی از اصلی‌ترین نیات واقفین موقوفات در استان مرکزی است که در طول ۹ ماه گذشته استفاده مطلوبی از این ظرفیت در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه شده است.  

طرح شهید سلیمانی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، در سه حوزه مراقبت، حمایت و نظارت با هدف قطع زنجیره ویروس کرونا از اواخر آبان‌ماه سال جاری در نقاط مختلف کشور آغاز شد که گام بلندی در راستای مقابله با این ویروس کرونا محسوب می‌شود.

در طرح شهید سلیمانی کارمندان ادارات، سپاه، بسیج اقشار، هلال‌احمر و اورژانس، سازمان‌های مردم نهاد، سفیران سلامت، اصحاب رسانه، فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران و سایر آحاد جامعه در یک پایگاه جهادی و در یک صف مشترک برای دفاع از سلامت مردم و به خصوص حمایت از مبتلایان به ویروس کرونا وارد کارزار مبارزه با این ویروس منحوس شدند.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور تا ۲۳ آذر ۹۹ به یک میلیون و ۱۰۸ هزار و ۲۶۹ نفر

و شمار جانباختگان قطعی این بیماری به ۵۲ هزار و ۱۹۶ نفر رسیده است.

 بیش از پنج هزار موقوفه در استان مرکزی به ثبت رسیده است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha