۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 84147920
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میدان دواب خلیفان مهاباد بازگشایی شد

۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹
کد خبر: 84147920
میدان دواب خلیفان مهاباد بازگشایی شد

مهاباد- ایرنا- بخشدار بخش خلیفان مهاباد گفت: میدان دواب خلیفان این شهرستان که به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، این هفته با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دوباره بازگشایی شد.

علی بیژن‌فر روز سه‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بند سوم مصوبه بیست و هشتمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان، اجازه بازگشایی میادین دواب و بازارهای هفتگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده شده و بر همین اساس میدان دواب خلیفان مهاباد امروز بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: میدان دواب خلیفان این شهرستان به مساحت ۲ هکتار به صورت هفتگی و روزهای سه‌شنبه دایر می‌شد به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته تعطیل شده بود که در شهریور امسال چند هفته دایر بود اما دوباره تعطیل شد.

بخشدار بخش خلیفان مهاباد گفت: با تصویب ستاد مقابله با کرونا مهاباد، این میدان با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت و پروتکل‌های لازم در این زمینه فعالیت کند.

وی با بیان اینکه بخشی از اقتصاد این بخش وابسته به میدان دواب است که به صورت هفتگی در آن اقدام به خریدوفروش دام می‌شود افزود: خرید و فروش دام در این میدان توسط چوبداران باید با رعایت کامل موارد بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باشد.

وی اظهار داشت: میدان دواب خلیفان مهاباد، بازار بزرگی نیست و در هر هفته حدود ۲۰۰ چوبدار با چند هزار راس دام سبک و سنگین در آن مشغول خرید و فروش هستند و تعدادی از فروشندگان دوره‌گرد اقلام خوراکی، میوه، البسه و سایر مایجتاج روزانه مردم را به فروش می‌رسانند.

بیژن‌فر گفت: با توجه به اینکه قیمت اجناس بازار هفتگی و میدان دواب کمی ارزان‌تر از قیمت آن در سایر بازارها است با استقبال خوب مردم و بویژه روستاییان روبرو است. 

شهر خلیفان با بیش از ۲ هزار نفر جمعیت در تابستان سال ۱۳۹۰ با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی و بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، از روستا به شهر تبدیل شد.

خلیفان در فاصله ۴۵ کیلومتری غرب مهاباد و در مسیر جاده مهاباد- سردشت واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha