۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 84147945
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آسمان استان همدان برفی می‌شود

۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۸
کد خبر: 84147945
آسمان استان همدان برفی می‌شود

همدان- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: یک سامانه بارشی از امشب به تدریج از سمت غرب وارد همدان می‌شود که ابتدا به صورت بارش باران و سپس ریزش برف در آسمان بیشتر نقاط استان فعالیت می‌کند.

«روح‌الله زاهدی» روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با افزایش تدریجی ابر، مه صبحگاهی و وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود.

وی، آسمان استان همدان برای ۲۴ ساعت آینده را همراه با بارش باران و ریزش برف پیش‌بینی کرد و افزود: از ساعت‌های نخست بامداد چهارشنبه به تدریج یک سامانه بارشی از سمت غرب وارد استان همدان می‌شود که فعالیت این سامانه موجب بارش باران و برف در روزهای پایانی هفته جاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشتر فعالیت این سامانه بارشی در روز چهارشنبه است، گفت: این سامانه همه نقاط استان را پوشش می‌دهد که پیش بینی می‌شود به طور میانگین شاهد ۲۰ تا ۳۰ میلی متر بارش دراین مناطق باشیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان ادامه داد: بارش های ناشی از فعالیت این سامانه احتمال بروز آبگرفتگی در سطح معابر و همچنین طغیان رودخانه ها را افزایش می دهد که به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، هشدارهای لازم به دستگاه های مسئول داده شده است.

وی تصریح کرد: با استقرار این سامانه بارشی، دمای کمینه استان تا پایان هفته جاری سه تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد که البته از اوایل هفته آینده دوباره شاهد کاهش محسوس دمای هوا در استان خواهیم بود.

زاهدی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی عصر جمعه از آسمان استان همدان خارج می‌شود، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و همدان با سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین دمای هوای استان را داشته‌اند.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان، دمای بیشینه هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha