۱۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 84134398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های پاییزی در استان همدان تداوم دارد

۱۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷
کد خبر: 84134398
بارش‌های پاییزی در استان همدان تداوم دارد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: یک سامانه بارشی از بامداد فردا /شنبه/ وارد استان شده و با تقویت سامانه کنونی، موجب تداوم بارش باران و برف در بیشتر نقاط این استان می‌شود.

روح‌الله زاهدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با بارش باران و ریزش برف در مناطق کوهستانی، و گاهی وزش ملایم باد پیش بینی می‌شود. 

وی اظهار داشت: به دنبال بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، بیشتر بارش‌های این سامانه، در ساعت‌های بعد از ظهر و شبانگاهی روز شنبه رخ می‌دهد.

زاهدی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان بارش ها در نیمه جنوبی استان همدان بیشتر از سایر مناطق باشد.

وی اضافه کرد: از روز یکشنبه با خروج این سامانه بارشی، کاهش چشمگیر دما در بیشتر نقاط استان را داریم و ممکن است کمینه دمای برخی از نقاط به هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر هم برسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گل‌تپه با صفر درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان بودند.

زاهدی اظهار داشت: دمای کمینه و بیشینه هوای شهر همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۲ و ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان به دلیل وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha