دمای هوای استان همدان تا منفی هفت درجه سرد می‌شود

همدان _ ایرنا _ کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: براساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، از روز شنبه آینده تا اواسط هفته شاهد کاهش محسوس دمای هوا در نقاط مختلف استان خواهیم بود به نحوی که دمای هوای برخی از مناطق تا منفی هفت درجه سانتیگراد سرد می شود.

«روح الله زاهدی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال عبور یک موج ناپایدار از آسمان استان و افزایش رطوبت هوا، مه غلیظ صبحگاحی و کاهش دید از امشب و فردا صبح در بیشتر مناطق استان پیش بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: در پی فعالیت سامانه بارشی و ابرناکی آسمان، از بعدازظهر امروز و فردا بارش‌های خفیف در استان به خصوص در نیمه جنوبی استان انتظار داریم که امروز به صورت باران و فردا باران و برف دیده شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان با اشاره به بارش‌های چشمگیری در ۲ روز گذشته در استان، عنوان کرد: در شهرهای کرفس و درگزین بیشترین بارش به میزان ۳۲ میلیمتر ثبت شده و در ایستگاه هواشناسی فرودگاه همدان میزان بارش‌های ثبت شده ۱۸ میلیمتر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ملایر با ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و رزن و اسدآباد با منفی چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان ادامه داد: دمای بیشینه هوای همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای کمینه صفر درجه سانتیگراد به ثبت رسیده است.

آب و هوای همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha