امام جمعه موقت تهران: آیت‌الله یزدی، عالم تراز انقلاب اسلامی بود

شیراز-ایرنا-عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران گفت: مرحوم آیت‌الله یزدی، عالم تراز انقلابی بود و ویژگی‌های ایشان ترسیم‌کننده چهره عالم انقلابی است.

به گزارش ایرنا آیت‌الله سیداحمد خاتمی، سه‌شنبه در آیین بزرگداشت آیت‌الله محمد یزدی که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: آیت‌الله یزدی با برخورداری از نصاب علمی بایسته، فقیه و مفسر نیز بود و در ایام تبعید هم قلم را بر زمین نگذاشت و این درسی برای همه ماست.

امام جمعه موقت تهران، بصیرت را از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله یزدی دانست و گفت: بصیرت به‌معنای شناخت دشمن و موضع گرفتن به‌موقع در مقابل او است و مرحوم یزدی به ویژه در فتنه ۸۸ این ویژگی را از خود نشان داد.

آیت‌الله خاتمی، با بیان اینکه ولایت‌پذیری از دیگر مشخصه‌های ایشان بود، اظهار داشت:: آیت‌الله یزدی تا پایان عمر در این مسیر حرکت کرد، چراکه نظام اسلامی با شکنجه‌های علما به دست آمده و نباید به کسانی اجازه داد اصل آن را زیر سوال ببرند.

عضو فقهای شورای نگهبان، نظام اسلامی را حاصل رنج‌های بسیاری از جمله زحمت‌های امام(ره) دانست و گفت: وظیفه ما دفاع از این تلاش‌هاست و آیت‌الله یزدی نیز تا جایی که می‌توانست این امر را به‌خوبی ادا کرد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: لباس روحانیت، لباس عرصه دین است و باید در جایی که نیاز است، وارد شود، حتی اگر فضای مجازی باشد.


آیت‌الله یزدی پای حق می‌ایستاد

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این آیین با اشاره به اینکه عشق به دنیا شخص را به سویی می‌برد که برخی مواقع در مقابل دشمن موضع نمی‌گیرد، گفت: بغضی که عده‌ای به آیت‌الله یزدی داشتند به دلیل دنیادوستی آنان بود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام بیان کرد: نباید فریب اصطلاحات را بخوریم، بلکه باید مطیع حق باشیم، همانگونه که مرحوم آیت‌الله یزدی پای حق می‌ایستاد.

امام جمعه شیراز همچنین با تاکید بر اهمیت وظیفه‌شناسی، اظهار داشت: آنجا که ممکن است سخن رهبر معظم انقلاب بر زمین بماند باید سر خود را بدهیم و بدین‌گونه باید ولی امر خود را بخواهیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه باید برای خدا در مقابل دشمن ایستاد، گفت: برخی می‌گویند اسلام رحمانی است و دشمن ندارد، در صورتی که خدا، اسلام و قرآن نیز دشمن دارند.

آیت‌الله محمد یزدی رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری، نوزدهم آذر ماه ۹۹ پس از سال ها مبارزه، تحصیل و تهذیب به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در سن ۸۹ سالگی به دیدار حق شتافت.

ریاست سابق قوه قضاییه، عضو سابق شورای نگهبان و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسوولیت‌های وی بود. مرحوم آیت‌الله یزدی همچنین نماینده استان تهران در دومین، سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود و در چهارمین دوره برای یک سال ریاست این مجلس را برعهده داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha